حوضچه های جلبک

آسترهای حوضچه برای حوضچه های جلبکی اختیاری نیستند.درحالی که ممکن است بتوانید

ماهی یا گیاهان رادرحوضچه هایی باکف گلی یا سفالی پرورش دهید، این برای تولید جلبک تجاری کارایی ندارد. اولاً وجود گل یا خاک در حوضچه به دلیل نیاز به اختلاط مداوم، آب را به شدت کدر می کند.تمام زباله‌هایی که ازپایین به هم زده می‌شوند،انتقال نوررا مخفی می‌کنند وباعث می‌شوندجلبک‌های شمابه کندی رشد کنندیاکاملاً از بین بروند.دوم،برداشت حوضچه های کف طبیعی با تجهیزات تجاری درمقیاس بسیاردشوار است.مگراینکه فقط قصد داریدکمی جلبک را ازاینجا وآنجا با تورجدا کنید، به یک آستر برای محافظت از کف و دیواره های حوضچه از آسیب برداشت نیاز دارید. در نهایت، آسترهای حوضچه نیز تنها راه برای کنترل آلودگی یا کیفیت آب هنگام استفاده از حوضچه های روباز هستند.

امکان برداشت موثر

آستر حوضچه انعطاف پذیر موثرترین تکنیک های برداشت را ارائه می دهد. چه قصد دارید جلبک هارا از آب جدا کنیدآن را بایک لخته ساز درمان کنید

تا در ته آن بنشیند، یا روش دیگری داشته باشید، یک مانع شفاف در کف حوضچه امکان برداشت کامل را فراهم می کند. نیازی به ازدست دادن10تا30درصدازکل جلبک نیست زیرا با گل ولای از کف حوض مخلوط میشود. حتی جلبک های دریایی نیز در حوضچه های آستردار آسان تر برداشت می شوند و پس از پیرایش سریعتررشد می کنند.

جلبک‌های رشته‌ای برکه‌ای به بسیاری از چیزها مانندتفاله حوضچه یاخزه گفته می‌شودومعمولاًدرسطح به شکل حصیرهای سبزرنگ یافت میشوند.رشد معمولی از لبه‌های حوضچه‌ها شروع می‌شود و به آرامی بالا می‌رود تا زمانی که به سطح برسد.

آیا جلبک برای حوضچه خوب است؟

در حالی که جلبک ها غیرجذاب وبالقوه مضر هستند، اما اعضای بسیار مهم

یک اکوسیستم حوضچه سالم و متعادل هستند وغذای گونه های موجود درانتهای پایین زنجیره غذایی را فراهم می کنند. مقابله موثر با جلبک ها ریشه کن کردن آن نیست، بلکه جلوگیری یا کنترل رشد بیش از حد آن است.

اگر می‌خواهید تا حد ممکن چیزها را طبیعی نگه دارید، استفاده از محلول‌های حیوانی یا گیاهی یک راه عالی برای حذف جلبک‌ها از حوضچه است. یکی از بهترین، آسان‌ترین و زیباترین راه‌ها برای حذف و جلوگیری از رشد جلبک، افزودن گیاهان شناور و اکسیژن‌دهنده مانند نیلوفر یا نیلوفر است.

استفاده از جلبک حوضچه

جلبک کش های مس به طور کلی مقرون به صرفه ترین و بهترین کنترل جلبک هستند. جلبک کش های مس در حوضچه هایی با ماهی قزل آلا، کوی یا گربه ماهی کانالی توصیه نمی شود. سایر محصولات موثر کنترل جلبک حوضچه از پرکربنات سدیم استفاده می کنند. این جلبک کش ها با اکسیداسیون کار می کنند و سلول های جلبک را در تماس می شکنند.

ساده سازی نگهداری و تمیز کردن حوضچه

هنگامی که زمان پاکسازی جلبک های مرده یا زباله های انباشته شده درپایان چرخه رشد فرامیرسد،حوضچه های آسترداربه مراتب راحت ترازحوضچه های بدون آسترجاروبرقی یاجاروکشی میشوند.حوضچه‌های طبیعی مانع واضحی بین گل ولای حوضچه وگل زیرین ندارند،واین احتمال می‌دهد که حتی با تکنیک‌های اولیه تمیز کردن و برداشت، نشت شروع شود.آسترهای انعطاف پذیرBTL Lines به اندازه کافی محکم هستندتادربرابرضربه زدن با تور یا ابزار جاروبرقی بدون پاره شدن یا پاره شدن مقاومت کنند.حتی روکش های بتنی یاانباشته سنگ نگهداری ازحوضچه جلبک راآسان تر می کند،اما نمی توان آنها را به راحتی از رشد جلبک های ناخواسته پاک کرد.

جلوگیری از رشد ارگانیسم های ناخواسته

در حالی که هاگ‌ها، باکتری‌ها و سایر آلاینده‌ها می‌توانند روی سطح حوضچه‌های جلبک باز فرود بیایند،

اما درصورت وجود آستر، احتمال کمتری وجود دارد که در آن مستقر شوند. سطح گل آلود زیرین فرصت بیشتری برای جلبک‌ها، گیاهان و باکتری‌های ناخواسته ایجاد می‌کند تامستقر شوند ویک کلنی رقیب ایجاد کنند که رشد جلبک شما را تهدید می‌کند. حوضچه های آستردار تمیز و نگهداری آسان تر هستند و همچنین می توانند از ورود مهاجمان ناخواسته به داخل آن جلوگیری کنند.

کنترل ازدست دادن و ورود آب

اگر می‌خواهید سطح شوری یا pHخاصی رابرای تشویق رشد

فقط یک نوع جلبک خاص حفظ کنید، باید تا آنجا که ممکن است آب ثابتی داشته باشید. کاهش تلفات آب از طریق نشت به داخل زمین به آسانی نصب یک لاینر ژئوممبران انعطاف پذیر و غیرقابل نفوذ است. لاینرهای بتنی تا حد معینی از دست دادن آب را کاهش می دهند،

اما به سرعت ترک های ریز ایجاد می کنندکه باعث ایجاد مقدار شگفت انگیزی از نشت می شود. لاینرهای نفوذناپذیر تا سالهای آینده ترک نخواهند خورد و کنترل بهتری بر هدررفت آب ارائه می دهند. آنها همچنین از ورود آب از خاک اطراف به حوضچه جلوگیری می کنند و تعادل فعلی نمک و مواد معدنی شما را رقیق می کنند.

جفت شدن با بتن و سایر آسترها

اگرمی خواهید یک پوشش بتنی برای حوضچه جلبکی برای تقویت خاک های ضعیف

یا افزایش حجم کل داشته باشید،آن را با یک ژئوممبران به عنوان لایه زیرین جفت کنید. همانطورکه در بالا توضیح داده شد،بتن برای مدت طولانی غیرقابل نفوذباقی نمیماند.هرگونه تغییر کوچک در خاک زیر می تواند باعث ترک خوردگی و نشت مواد شود. خود بتن نیز به دلیل منافذ ریز که اجازه می دهد آب به آرامی مانند یک اسفنج خیس شود تا حدودی نفوذپذیر است. علاوه بر این، بسیاری از محصولات موجود برای اسپری و آب بندی سطح برای تولید جلبک، به ویژه برای مواد غذایی، ایمن نیستند.

یک لاینر ژئوممبران انعطاف پذیر بهترین راه برای آب بندی سریع و دائمی حوضچه جلبک است. چه از یک لاینر بتنی استفاده کنید یا نه،غشاهای انعطاف پذیر به راحتی نصب می شوند و درطول سال ها نیاز به نگهداری کمی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *