سیستم زهکشی ژئوکامپوزیت Geonet

آیا سیستم زهکشی ژئوکامپوزیت Geonet را می شناسید؟

ژئونت زهکشی (همچنین به عنوان تخته زهکشی ژئوتکنیکی، تخته زهکشی تونل، لاینر زهکشی ژئوکامپوزیت نیز شناخته می شود) به ساختار سه بعدی شبکه پلاستیکی با ژئوتکستایل چسبنده دو طرفه اشاره دارد که می تواند جایگزین لایه شن و ماسه سنتی شود که عمدتاً برای دفن زباله استفاده می شود. ، مصالح زهکشی بستر و دیوار تونل.

ویژگی Geonet

1. بین فونداسیون و پایه برای تخلیه آب بین فونداسیون و پایه گذاشته می شود، آب را مسدود می کند و آن را با سیستم زهکشی لبه ترکیب می کند. این ساختار به طور خودکار مسیر زهکشی فونداسیون را کوتاه می کند و زمان زهکشی را بسیار کاهش می دهد. ، و مقدار مصالح فونداسیون انتخابی را کاهش می دهد. می تواند عمر جاده را افزایش دهد.

2. قرار دادن شبکه زهکشی در لایه پایه می تواند از ورود مواد پایه به لایه پایه جلوگیری کند (نقش جداسازی را ایفا می کند). پایه سنگدانه به میزان محدودی وارد قسمت بالایی ژئوگرید می شود. به طور کلی، استحکام کششی و صلبیت ژئونت زهکشی مرکب بهتر از بسیاری از ژئوگریدهای مورد استفاده برای تقویت فونداسیون است و این محدودیت باعث بهبود خواهد شد. ظرفیت پشتیبانی بنیاد

3، پیری جاده، تشکیل ترک، بیشتر باران باعث ایجاد برش می شود. در این حالت، ژئونت زهکشی به جای پایه قابل تخلیه، مستقیماً زیر روسازی قرار می گیرد. ژئونت زهکشی می تواند آب را قبل از ورود به فونداسیون/پایه جمع آوری کند. و کف ژئونت زهکشی را می توان با یک فیلم پوشاند تا از ورود آب بیشتر به فونداسیون جلوگیری کرد. برای سیستم های جاده ای صلب، این سازه اجازه می دهد تا جاده با ضریب زهکشی بالای Cd طراحی شود. یکی دیگر از مزایای این سازه این است که ممکن است به بتن اجازه دهد تا به طور یکنواخت هیدراته شود. برای هر دو سیستم جاده ای صلب و انعطاف پذیر، سازه می تواند عمر جاده را افزایش دهد.

درز و جوش

1. جهت ژئونت را طوری تنظیم کنید که طول رول مواد عمود بر جاده باشد.

2. ژئونت زهکشی مرکب باید در انتها متصل شود و ژئوتکستایل ژئوتکنیکی روی هسته ژئوتکنیکی مجاور باید در امتداد مواد همپوشانی داشته باشد.

3. هسته ژئوسنتتیک رول ژئوسنتتیک مجاور با یک سگک پلاستیکی یا نوار پلیمری سفید یا زرد برای اتصال رول مواد متصل می شود. هر سه فوت در طول رول به یکدیگر بچسبانید.

4. جهت ژئوتکستایل های همپوشانی باید با جهت بسته بندی مطابقت داشته باشد.

اگر موادژئوتکنیکی بین پی/پایه و پایه گذاشته شود، جوشکاری گوه ای پیوسته، جوشکاری انتهای صاف یا بخیه برای محکم کردن پارچه ژئوتکنیکی روی هم پوشانده شده انجام می شود. برای بخیه ها، توصیه می شود از یک درز مسطح یا یک درز عمومی استفاده شود تا حداقل نیاز طول دوخت را برآورده کند.

ژئونت برای دفن زباله، باطله معدن و پروژه های دیگر محبوب است.

Geonet:

ژئونت بستری از سنگ های کوچک، شن و ماسه است که بستر جاده را در جاده های شیب دار ثابت نگه می دارد.

همچنین زهکشی را برای خروج آب از زیر سطح آسفالت یا بتنی فراهم می کند. GeoNet به جریان آزاد هوا در ساختار متخلخل خود با نفوذپذیری بالا اجازه می دهد که به تهویه کمک می کند.

باعث کاهش تجمع گرما در تابستان و به دام انداختن گرما در ماه های سردتر می شود و در نتیجه به حفظ آن کمک می کند.

دمای داخلی پایدار است GeoNet یک سیستم روسازی سبک و انعطاف پذیر است که نیاز به سنگ ریزه، خاک یا پایه سنگی را از بین می برد.

GeoNet را می توان بر روی هر پایه محکمی از جمله زمین فشرده و سطوح روسازی بتنی آسفالتی

بدون به خطر انداختن عملکرد با صرفه جویی قابل توجهی در هزینه روسازی ها نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی گذاشت.

بر اساس انواع، بازار به ژئونت پلاستیک، ژئونت کامپوزیت فولادی پلاستیک، ژئونت فایبرگلاس، ژئونت پلی استر و غیره تقسیم می شود.

ژئونت پلاستیکی:

Plastic Geonet ماده ای سبک و بادوام است که می توان از آن برای تیرها استفاده کرد. دارای استحکام خوب، خاصیت میرایی ارتعاش و چگالی کم است که آن را برای کاربردهای مختلف مانند پل ها، راه آهن و بزرگراه ها، پارکینگ ها یا تفرجگاه ها و غیره مناسب می کند. سلول های پر از هوا یا گاز در طول فرآیند ساخت.

پلاستیک فولادی:

ژئونت کامپوزیت پلاستیک فولادی با نام SPCG شناخته می شود. این ورق ساخته شده از فولاد و پلاستیک است که قبلا ظروف محصول یا جعبه برای محصولات مختلف بوده است. به عبارت دیگر، SPCG یک ماده مرکب است که از لایه های فولاد و پلاستیک تشکیل شده است. از مزایای اصلی این ورق در مقایسه با ورق های فلزی معمولی می توان به وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی یا زنگ زدگی، غیر قابل اشتعال بودن و قابلیت بازیافت آن اشاره کرد. هندسه کامپوزیت پلاستیک فولادی را می توان تقریباً در هر برنامه ای استفاده کرد که در آن نیاز به استحکام بالایی دارید اما مواد سنگین را نمی خواهید که پایداری ایجاد کند.

ژئونت فایبرگلاس:

فایبرگلاس ژئونت یک چمن مصنوعی است که دارای پایه فایبرگلاس مخصوص است. پارچه ژئوتکستایل برای جلوگیری از شکستن الیاف در هنگام استفاده در مناطق سخت مانند جاده ها یا جاده ها، جایی که می توانند در معرض ترافیک سنگین و استرس مکانیکی قرار گیرند، عمل می کند. علاوه بر آن، مزایای بسیار دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، ژئونت فایبرگلاس زهکشی عالی را ارائه می دهد و قادر است رطوبت را در مدت زمان بسیار کوتاهی تنظیم کند. این به این معنی است که در پارکینگ ها یا مسیرهای ورودی شما حوضچه ای جمع نمی شود که رانندگی را برای رانندگان و عابران پیاده بسیار ایمن تر می کند! در واقع، بسیاری از شهرداری‌ها از شما می‌خواهند قبل از آسفالت کردن جاده‌ها یا پیاده‌روهای جدید، از این نوع پارچه ژئوتکستایل استفاده کنید تا از بروز حوادث ناشی از خیس بودن سطوح جلوگیری شود.»

بر اساس برنامه، بازار به معدن، راه آهن و بزرگراه، پارکینگ یا مارینا و غیره تقسیم می شود.

معدن:

Geonet به طور گسترده در صنعت معدن به عنوان ماده ای برای جلوگیری از فرسایش خاک و حرکت شن و ماسه استفاده می شود. همچنین برای حمایت از دیوارهای معادن روباز استفاده می شود. ژئونت را می توان مستقیماً در زمین دفن کرد و از فرسایش خاک و حرکت شن و ماسه جلوگیری کرد. خاک شل در دامنه تپه ها را هنگامی که با پوشش گیاهی یا سایر مواد مانند شن یا علف و غیره پوشانده شده است، پشتیبانی می کند.

راه آهن و بزرگراه:

کاربردهای مختلفی از Geonet در راه آهن و بزرگراه وجود دارد. آنها شامل کاهش نویز در جاده، با سرکوب صدای لاستیک ناشی از رانندگی یا ترمز می شوند. این امر همچنین به کاهش آلودگی کمک می کند زیرا دی اکسید کربن کمتری در جو منتشر می شود و همچنین مصرف سوخت را به دلیل بهره وری بهتر انرژی که از طریق کارکرد نرم ناشی از کاهش اصطکاک بین لاستیک ها و جاده ها حاصل می شود، کاهش می دهد. کاهش صداهای ناخوشایند مانند جیغ که افرادی که در نزدیکی جاده های پرترافیک زندگی می کنند از آن رنج می برند، در حالی که لرزش های تجربه شده هنگام سفر با سرعت های بالاتر را کاهش می دهد و بنابراین سفر را برای مسافران دلپذیرتر می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *