سیستم های زهکشی ژئوکامپوزیت

زهکشی ژئوکامپوزیت

ژئوکامپوزیت یک سیستم زهکشی پیش ساخته دو قسمتی است که ازیک هسته پلی استایرن تشکیل شده ازیک طرف باپارچه فیلتر بافته شده یانبافته پوشیده شده است (بسته به کاربرد). این پارچه به آب اجازه می دهد تا به درون هسته زهکشی عبور کند و در عین حال حرکت ذرات خاک را که ممکن است هسته را مسدود کند محدود می کند.

کاربردها

در کاربردهای عمودی (دیوارهای حائل، زهکشی فونداسیون، زهکشی دودکش وغیره)ژئوکامپوزیتها فشارهیدرواستاتیکی را کاهش داده وآب زیرزمینی را به دور از سازه و به سمت خروجی های زهکشی تعیین شده منتقل می کنند.

در کاربردهای افقی (زهکشی سقف، بسترهای کاشت، عرشه پارکینگ، عرشه پلازا، بالکن و کاربردهای زیر دال…)ژئوکامپوزیت آب را به سمت خروجی های تعیین شده هدایت می کندتا ازتجمع وآسیب بعدی به موادگیاهی بکاهد. در هر دو مورد – افقی یا عمودی – ژئوکامپوزیت ها جایگزین مدرن و مقرون به صرفه ای برای سیستم های زهکشی سنگدانه های معمولی هستند که هزینه بر، نصب آنها دشوار است و در کاربردهایی مانند زهکشی سقف، بسیار سنگین است.

ژئوکامپوزیت های زهکشی

کامپوزیت های زهکشی با پیوند دادن یک لایه هسته تخلیه کننده(که می تواند یک حصیر،یک شبکه یا یک عنصر قالب گیری شده باشد)درطول تولیدبین دو لایه ژئوتکستایل ساخته میشود.

کامپوزیت قادر به ارائه فیلتر، جداسازی و گاهی اوقات عملکردهای دیگری مانند حفاظت است. حتی با استفاده های متعدد، هدف اصلی زهکشی است، به همین دلیل، عملکرد زهکشی طولانی مدت کامپوزیت باید به خوبی شناخته شود (تغییرات جریان خزش فشاری، راندمان فیلتر و غیره).

پوزیدراین

ژئوکامپوزیت زهکشی پوزیدراین یک محلول زهکشی وتهویه گازازپیش ساخته شده باعرض وسیع است که یک جایگزین پایداروزیست محیطی برای لایه های زهکشی سنگ فیلتر سنتی ارائه میدهد.

به طور گسترده برای دفن زباله و زهکشی زمین های آلوده در شیب ها و مناطق پایه برای حذف سریع و کارآمد آب، مایعات و گاز استفاده می شود.

طراحی منحصر به فرد هسته زهکشی Pozidrain بر خلاف سیستم های زهکشی لوله سنتی، جریان مایع یا گاز برتر را در همه جهات امکان پذیر می کند.

کاربردها:

شیرابه یا جمع آوری زهکشی آب زیرزمینی در محفظه های دفن زباله

لایه زهکشی بین پوشش خاک و ژئوممبران یک کلاهک دفن زباله

زهکشی پایه دفن زباله

زهکشی شیب دفن زباله

تخلیه گازهای خطرناک / تخلیه متان از محل های دفن زباله

زهکشی / جمع آوری آب زیرزمینی

لایه های تشخیص نشت در پوشش پایه محل دفن زباله

ترانشه های برش عمودی

زهکشی و مقاوم سازی خاکریز

تثبیت شیب

لایه شکست مویرگی دراحیای اراضی آلوده

حفاظت ژئوممبران

فواید:

سنگ فیلتر را از بین می برد

فضای خالی بیشتر دفن زباله ایجاد می کند

امکان استفاده از مواد پرکننده با مشخصات پایین تر

گودبرداری و پس انداز را کاهش می دهد

قدرت ضربه و له شدن بالا

ظرفیت جریان بالا و عمر عملکرد طولانی

سازگار با سیستم های ژئوممبران و به عنوان لایه محافظ برای آسترهای ژئوممبران عمل می کند

سهولت و سرعت نصب بدون تجهیزات تخصصی

حجم ترافیک درمقایسه باسنگ زهکشی به شدت کاهش یافته است

رول های عریض برای نصب سریع در پروژه های بزرگ دفن زباله و بازسازی مناسب هستند

مقاوم در برابر بنزین، روغن، اسید، قلیا، شیرابه و مواد شیمیایی

ژئوکامپوزیت پوزیدر

ژئوکامپوزیت پوزیدراین یک غشای زهکشی پیشرو در بازار است که برای جایگزینی لایه‌های زهکشی سنگدانه‌های سنتی در محل‌های دفن زباله، پروژه‌های احیای خاک و بهسازی استفاده می‌شود.

هسته زهکشی

پوزیدراین شامل یک هسته زهکشی منعطف پلی اتیلن با استحکام بالاویک پارچه فیلتر ژئوتکستایل غیربافته شده است که به یک یا دوطرف چسبانده شده است. ژئوتکستایل طیف وسیعی از مواد را فیلتر می کند و به هسته متصل می شود تا از تغییر شکل آن در کانال های زهکشی تحت بار مواد پرکننده اطمینان حاصل شود.

کامپوزیت زهکشی اجازه می دهدتا سیالات و گازها به درون هسته نفوذ کنند و در عین حال از مواد پس انداز حمایت کنند.

سپس مایعات جمع آوری شده درامتدادهسته به نقطه تخلیه منتقل میشوند.

با استفاده از فضاهای بین کاسپات ها، یک فضای خالی زهکشی با عملکرد بالا را تشکیل می دهد. این طراحی منحصر به فرد هسته، گذرگاه های شفافی را ارائه می دهد که جریان را در همه جهات، حتی در صورت آسیب یا انسداد، امکان پذیر می کند.

مقاومت

مقاومت فشاری چشمگیر و خواص مقاومت در برابر خزش تضمین می کند که هسته ظرفیت زهکشی را تحت طیف گسترده ای از بارهای فشاری حفظ می کند.

پوزیدراین بادوام وبه اندازه کافی مقاوم است تادربرابرتنش های مکانیکی وارد شده درحین نصب و درطول عمرطراحی مقاومت کند.

استفاده از ممکن است نیاز به حفاظت ثانویه از لاینرهای ژئوممبران را از بین ببرد و یک ژئوتکستایل ضخیم ممکن است درساخت برای ایجاد یک لایه حفاظتی وزهکشی بسیار قابل توجه با تنها یک هزینه نصب استفاده شود.

زهکشی سنگدانه

در مقایسه با زهکشی سنگدانه،ویژگی های جریان برتر را در یک لایه بسیار نازک تر ارائه می دهد. این امر ضخامت مورد نیاز سیستم پوشش و پوشش پایه محل دفن زباله را کاهش می دهد و باعث ایجاد فضای خالی اضافی و صرفه جویی می شود.

لایه های غشایی یک عملکرد مانع ایجاد می کند که از عبور بیشتر گازها و مایعات جلوگیری می کند. توری ها گازها و مایعاتی را که به سموم معمولی منتقل می شوند جمع آوری می کنند و ژئوتکستایل ها اجازه می دهند گازها و مایعات به هسته خالص عبور کنند بدون اینکه اجازه دهند ذرات خاک هسته را مسدود کنند.

کامپوزیت ها:

به اندازه کافی سخت هستند که بتوانند نصب و استفاده مورد نظر را تحمل کنند

حفظ ثبات و مقاومت در برابر تغییر شکل تحت بارگذاری

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

فیلترها:

• اندازه منافذ برای جلوگیری از نفوذ ریزدانه ها مناسب خاک است

• عملکرد مداوم بدون مسدود کردن

زهکش های کامپوزیت معیارهای فوق را برآورده می کند تا در آزمون زمان مقاومت کند. محصولات ما چهل سال است که در پروژه های ساختمانی و ساختمانی در سراسر جهان استفاده می شود.

مزایای استفاده از زهکش کامپوزیت

آسان برای رسیدگی، سبک وزن

مزایای حمل و نقل، نصب و راه اندازی کمتر و هزینه مواد

جایگزین مقرون به صرفه برای مواد سنتی

نصب آسان و سریع

مسیرهای جریان با حجم بالا برای مایعات و گازها

کاربردهای معمول برای زهکشی ژئوکامپوزیت

• بزرگراه ها: زهکش های عمودی که جریان جانبی آب زیرزمینی را قطع می کند. زهکش های پره های مدرن، مقدار پس انداز، زمان نصب و حفاری را کاهش می دهد. افزایش پایداری شیب از زهکشی در شیب.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *