لاینر استخر رسی ژئوممبران HDPE

در اینجا چندین عملکرد برای آستر حوضچه ژئوممبران وجود دارد:

1) عملکرد فیزیکی و مکانیکی خوب

2) مقاومت پارگی بالا، سازگاری با تغییر شکل قوی

3) مقاوم در برابر سوراخ شدن، مقاوم در برابر پیری، اشعه ماوراء بنفش، روغن و نمک و مقاومت در برابر خوردگی

4) سازگاری خوب با دمای بالا و پایین، غیر سمی بودن، عمر طولانی

5) اثرات ضد آب، زهکشی، ضد نشت و ضد رطوبت خوب

6) مشخصات کامل عرض و ضخامت، هزینه کم و نصب آسان.

آسترهای حوضچه محیطی

سیستم‌های پوشش ژئوممبرانی کاربردهای سد هیدرولیکی را ارائه می‌کنند که به‌عنوان آستر حوضچه‌ها مناسب هستند. هدف اصلی لاینرهای حوضچه، به حداکثر رساندن احتباس آب است.

با توجه به اینکه حوضچه ها دارای اهداف زیبایی و عملی هستند، نصب روکش حوضچه به طور موثر طول عمر را افزایش می دهد و کیفیت کلی منبع آبی مورد نظر را بهبود می بخشد.

حوضچه های گلف

امروزه یافتن حوضچه ها در بسیاری از محیط های رایج مانند زمین های گلف غیرعادی نیست. حوضچه های گلف، به عنوان مثال، نوعی ویژگی آبی هستند که عموماً برای اهداف بیهوشی در محل قرار می گیرند. در این شرایط تمایل به حفظ سطح آب مناسب و همچنین کیفیت آب (از نظر شفافیت) وجود دارد. لاینر حوضچه گلف نه تنها اتلاف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بلکه میزان گل و لای از سطح زیرین که در غیر این صورت وارد آب می شود را نیز به حداقل می رساند. گل و لای کمتر باعث شفافیت آب و نمایش بصری دلپذیرتر می شود.

حوضچه هایی که به طور طبیعی شکل می گیرند، به ویژه، در نتیجه جذب طبیعی زمین و شرایط آب و هوایی غالب، مشکلات احتباس آب خواهند داشت. علاوه بر این، با وجود حوضچه هایی که پناهگاه قابل توجهی برای زندگی حیوانات هستند، مانند استخرهای پرورش ماهی، امکان نامطلوب آلودگی آب توسط آلاینده های موجود در زمین وجود دارد.

بار دیگر، لاینر استخر ماهی یک راه حل قابل اجرا است که به طور مناسب این نگرانی ها را برطرف می کند.

آسترهای ژئوممبران غیرقابل نفوذ

آسترهای ژئوممبران غیرقابل نفوذ هستند و به طور موثری از دست دادن آب از طریق جذب زمین را از بین می برند. اساساً ژئوممبران ها موانع هیدرولیکی هستند که از عبور مایع از آن جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از مواد ژئوسنتتیک موجود است که هر کدام دارای مجموعه ای از ویژگی ها و خواص خاص خود هستند

پلی اتیلن

دلیل این امر این است که پلی اتیلن بسیار انعطاف پذیر و در برابر سوراخ شدن مقاوم است. این یک ویژگی مهم با توجه به اینکه زمین زیرسطحی برای بسیاری از حوضچه ها ناهموار و پر از زباله های صلب (سنگ ها، شاخه های درختان و غیره) است.

خطر سوراخ شدن این اجسام با استفاده از یک ژئوممبرین که به اندازه کافی بادوام برای مقاومت در برابر این نوع محیط است به حداقل می رسد. آسترهای حوضچه پلی اتیلن نیز به دلیل توانایی آن در کانتور شدن به سطوح ناهموار بدون از دست دادن استحکام یکپارچه ایده آل هستند.

پوشش حوض از این نوع نیز در برابر تغییرات دما مقاوم است.

همچنین قادر است با نصب مواد ژئوتکستایل محافظ بین سطح حوضچه و لاینر حوضچه، محافظت بیشتری از پوشش حوضچه ارائه دهد.

لازم به ذکر است که آسترهای حوضچه ما کاملاً سازگار با محیط زیست و ایمن هستند.

کاربرد

در واقع، پلی اتیلن برای حیات وحش مانند ماهی کاملا بی ضرر است، و این نوع استخرها را برای استخرهای ماهی و مزارع پرورش ماهی ایده آل می کند.

مسائلی مانند اندازه و ضخامت آستر حوضچه باید مشخص شود. ضخامت آسترهای حوضچه از 03/0 تا 00/2 میلی متر است. ضخامت مورد نیاز برای هر کاربرد خاص با توجه به نوع زمین زیرسطحی که باید پوشش داده شود و نوع خاکی که در بالای لاینر قرار می گیرد تعیین می شود.

به طور کلی، زمینی که بسیار ناهموار است به پوشش حوضچه ضخیم تری نسبت به سطوحی که این گونه نیستند نیاز دارند.

گواهینامه های BS و TWI

آماده سازی و نصب سایت آخرین مراحل در این فرآیند است. تکنسین های ، که همگی دارای گواهینامه های BS و TWI هستند، اطمینان حاصل می کنند که شرایط زمین برای نصب پوشش حوضچه مناسب است.

پانل های ژئوممبران را می توان برای تطبیق تنظیمات مورد نیاز برای حوضچه ها با هر اندازه ای سفارشی و ساخت کرد.

حتی پانل‌های پلی اتیلن با اندازه‌های بزرگ را می‌توان برای محافظت در برابر حوضچه‌های بسیار بزرگ و دیگر توده‌های آبی، حرارت داد.

پلی اتیلن انعطاف پذیر پرمافلکس (FPE) یک نسل جدید ژئوممبران چند لایه است. این با مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی پایه و کلر ساخته شده است. با انعطاف‌پذیری کمی کمتر از پلی‌پروپیلن انعطاف‌پذیر، بر خلاف HDPE که طبیعتاً سفت است، همچنان توانایی خم شدن را در مکان‌های مورد نیاز حفظ می‌کند

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد و انعطاف پذیری خود را حتی در شرایط آب و هوایی شدید کاملاً در معرض هوا حفظ می کند. غلظت 2.5 درصد از بهترین کربن با کیفیت با 97.15 درصد پلیمر، حداکثر محافظت در برابر حملات فتوشیمیایی را فراهم می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *