محل های دفن زباله

زباله جامد

محل های دفن زباله جامد در ویسکانسین به گونه ای حرفه ای طراحی،ساخته و بهره برداری می شوند تا خطر آلودگی را به حداقل برسانند.

DNR محل های دفن زباله را تنظیم می کند تا از اثرات منفی بر مردم و محیط زیست جلوگیری کند. محل های دفن زباله باید مایعات و گازهایی را که تولید می کنند قبل از رهاسازی در محیط زیست جمع آوری و تصفیه کنند.

پول در طول عملیات دفن زباله کنار گذاشته می شود تا اطمینان حاصل شود که نظارت و نگهداری پس از بسته شدن محل دفن زباله ادامه دارد. کارکنان DNR به طور مرتب محل های دفن زباله را بازرسی می کنند.

اثرات زیست محیطی محل های دفن زباله

مهم ترین نگرانی زیست محیطی در مورد محل های دفن زباله، انتشار گاز متان است. با تجزیه توده آلی در محل های دفن زباله، گاز متان آزاد می شود. متان در جذب گرمای خورشید 84 برابر موثرتر از دی اکسید کربن است و آن را به یکی از قوی ترین گازهای گلخانه ای تبدیل می کند و نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی دارد.

در کنار متان، محل های دفن زباله نیز دی اکسید کربن و بخار آب و مقدار کمی اکسیژن، نیتروژن، هیدروژن و ترکیبات آلی غیر متان تولید می کنند. این گازها همچنین می توانند در تغییرات آب و هوایی نقش داشته باشند و در صورت عدم کنترل، مه دود ایجاد کنند.

ایجاد دفن زباله معمولاً به معنای از بین بردن زیستگاه های طبیعی برای حیات وحش است. متوسط مساحت محل دفن زباله 600 هکتار است.

در حالی که طبق مقررات فدرال، محل های دفن زباله ملزم به داشتن پوشش پلاستیکی یا سفالی هستند، این آسترها تمایل به نشتی دارند. این می‌تواند منجر به شیرابه، مایعی که توسط مکان‌های دفن زباله تولید می‌شود، منابع آبی مجاور را آلوده کند و به اکوسیستم‌ها آسیب بیشتری برساند.

تأثیر اجتماعی دفن زباله

شیرابه می تواند حاوی سطوح بالایی از آمونیاک باشد. هنگامی که آمونیاک راه خود را به اکوسیستم ها باز می کند، برای تولید نیترات نیتریت می شود. سپس این نیترات می تواند باعث اوتروفیکاسیون یا کمبود اکسیژن به دلیل افزایش رشد حیات گیاهی در منابع آبی مجاور شود. اوتروفیکاسیون “مناطق مرده” را ایجاد می کند که در آن حیوانات به دلیل کمبود اکسیژن نمی توانند زنده بمانند. شیرابه همراه با آمونیاک حاوی سمومی مانند جیوه به دلیل وجود مواد خطرناک در محل های دفن زباله است.

انتشار گازهای گلخانه ای تهدیدی برای سلامت افرادی است که در اطراف محل های دفن زباله زندگی و کار می کنند. مطالعه ای در نیویورک نشان داد که خطر ناهنجاری های مادرزادی در کودکان متولد شده در خانواده هایی که در فاصله یک مایلی محل دفن زباله های خطرناک زندگی می کردند، 12 درصد افزایش می یابد.

دفن زباله های بزرگ به طور متوسط 12.9 درصد ارزش زمین مجاور خود را کاهش می دهد. محل های دفن زباله کوچکتر ارزش زمین را کمتر کاهش می دهد، با حدود 2.5٪ کاهش، اما هنوز هم تاثیر دارد.

محل های دفن زباله خطراتی مانند بو، دود، صدا، حشرات و آلودگی منابع آب را به همراه دارند.

مناطق اقلیت و کم درآمد به احتمال زیاد خود را محل دفن زباله ها و مکان های زباله های خطرناک می دانند. این مناطق منابع کمتری برای مخالفت با قرار دادن این امکانات دارند. این باعث می شود که آنها نسبت به مناطق با درآمد بالاتر، هدف آسان تری برای مکان دفن زباله باشند.

نحوه جلوگیری از دفن زباله

بازیافت! هر ساله میزان زباله هایی که از دفن زباله دور می شوند به دلیل بازیافت افزایش می یابد. ادامه بازیافت پلاستیک و سایر مواد را از زیست کره دور نگه می دارد و آنها را برای استفاده بیشتر قرار می دهد!

از پلاستیک های یکبار مصرف خودداری کنید. این مقاله در مورد پلاستیک های یکبار مصرف و نحوه جلوگیری از آنها از تیم CU Zero Waste را در اینجا بررسی کنید.

کمپوست! محل های دفن زباله فاقد اکسیژنی هستند که اقلام قابل کمپوست برای تجزیه کامل به آن نیاز دارند. با قرار دادن اقلام زیست تخریب پذیر در کمپوست به جای زباله، مقادیر زیادی زباله می تواند از دفن زباله جلوگیری کند.

محل های دفن زباله به تمیز نگه داشتن جوامع ما کمک می کند، اما آنها همچنین تهدیدی جدی برای سلامت محیط زیست ما هستند. تلاش برای داشتن یک سبک زندگی بدون زباله به کاهش وابستگی ما به محل های دفن زباله، تأثیر آنها بر محیط زیست و تأثیر آنها بر سلامت و رفاه انسان کمک می کند.

نحوه کار دفن زباله

این یک زباله دانی نیست – پس آن را اینطور صدا نکنید. این فقط یک حفره در زمین نیست – ساخت و کارکردن آن بسیار گران‌تر از آن است که به آن فکر کنیم. این محل دفن زباله کلاس 3 است که زباله های جامد شهری (MSW) را می پذیرد. این جایی است که زباله های خانگی شما آن را خانه می نامند.

 امید به زندگی یک محل دفن زباله

عمر یک محل دفن زباله به اندازه تاسیسات، میزان دفع و نرخ تراکم بستگی دارد. همه محل های دفن زباله کلاس 3 توسط وزارت بهداشت و کنترل محیط زیست S.C مجاز به پذیرش مقدار مشخصی (تن) زباله در هر سال هستند –

از این مقدار نمی توان تجاوز کرد. همانطور که قبلاً ذکر شد، اپراتورهای دفن زباله کلاس 3 برای صرفه جویی در فضا برای حداکثر نرخ تراکم ممکن تلاش می کنند. با توجه به این ملاحظات، میانگین امید به زندگی می تواند بین 30 تا 50 سال باشد.

از خانه شما تا محل دفن زباله

شما فکر می کنید زباله، شما فکر می کنم کامیون زباله.

کامیون ها هم از همه جا می آیند. چرا؟ خوب، مکان دفن زباله کلاس 3 دشوار است و همچنین ساخت و بهره برداری آن گران است. با توجه به اینکه امروزه کمتر از گذشته محل های دفن زباله کلاس 3 وجود دارد، اما آنها بزرگتر هستند و MSW را از فواصل دورتر می پذیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *