مزایای استفاده از ژئوسل

مزایای استفاده از ژئوسل:

ژئوسل یک سیستم سلولی سه بعدی است و هنگامی که با خاک فشرده پر می شود، نتیجه ترکیبی دیگری ایجاد می شود که خواص ژئوتکنیکی و مکانیکی سازه را بهبود می بخشد. ساختار ژئوسل یک سازه ژئوتکنیکی پایدار و اقتصادی از یک سازه معمولی برای بهبود خواص خاک است.

کاربرد و پیاده سازی ژئوسل آسان و پیچیدگی فنی کمتری دارد.

مزایااصلی ژئوسل


برای محافظت و تثبیت سطوح با شیب تن
به عنوان پوشش محافظ کانال ها و سازه های هیدرولیکی برای جلوگیری از ورود ذرات خاک عمل می کند.
ساختار شبکه سه بعدی ژئوسل ها بار وارد شده بر روی آن را به طور مساوی در یک منطقه بزرگتر توزیع می کند و از شکست خاک جلوگیری می کند. از این رو آنها به عنوان پشتیبان بار استاتیک و دینامیک برای زیرسازی های ضعیف عمل می کنند.
ساخت سازه های چند لایه نگهدارنده خاک و آب نگهدارنده.
قابلیت توزیع بار بزرگ ژئوسل ها در هنگام استفاده در ساخت و ساز جاده و روسازی، به حفظ خاک بستر برای مدت طولانی تری کمک می کند و در نتیجه به زیرساخت های بادوام کمک می کند.
دوستدار محیط زیست هستند زیرا ژئوسل ها را می توان با گیاهان، بتن یا مواد محلی موجود مانند خاک یا شن پر کرد تا منطقه را محدود کند، بدون نیاز به استخراج.

کاربرد Geocells


زمینه های اصلی کاربرد ژئوسل ها عبارتند از:
راهسازی و پیاده روسازی
معماری منظر
تقویت دیوارهای حائل، خاکریزی و سیل
بام ها و دیوارهای سبز

انواع مختلف ژئوسل

ژئوسل ها عمدتاً دو نوع دارند: ژئوسل بدون سوراخ و ژئوسل سوراخ دار.

مفهوم ژئوسل چیست؟

ژئوسل یک تکنیک تقویت خاک است که ثابت شده است از نظر مقرون به صرفه بودن یک روش همه کاره برای بهبود استحکام خاک های نرم است. این جدیدترین شکل تقویت کننده است که هم اقتصادی و هم در دراز مدت بادوام است.

مزایای geo grid چیست؟

در مورد پنج مزیت استفاده از مواد ژئوگرید برای سیستم کنترل فرسایش خود بخوانید.

ظرفیت باربری بهبود یافته مواد ژئوسنتتیک مقاومت اصطکاکی بالایی در برابر خاک ارائه می‌کنند که به حداقل رساندن حرکت جانبی زیرین کمک می‌کند.

دوام محیطی …

مقرون به صرفه. …

انعطاف پذیری چشم انداز …

ایمنی.

هدف ژئوسل چیست؟

ژئوسل ها محصول ژئوسنتتیک شانه عسلی سه بعدی هستند که محصور کامل خاک را فراهم می کنند. هدف اصلی تقویت ژئوسل بهبود پایداری، افزایش ظرفیت باربری و کاهش ضخامت لایه ها است. خاک در فشار قوی است اما از نظر کشش ضعیف است و برعکس. مزایای بیشتر استفاده از ژئوسل ها عبارتند از:

1. تثبیت سطوح شیب تند با استفاده از Geocell برای حفاظت از شیب

ژئوسل ها برای محافظت از شیب ها در برابر فرسایش و کمک به تثبیت سطح استفاده می شوند. Geocell for Slope Protection با زمین مطابقت دارد و یک دیوار سه بعدی ایجاد می کند که از حرکت جانبی ذرات خاک جلوگیری می کند و این کمک از لغزش جلوگیری می کند و شیب را ثابت نگه می دارد.

2.پوشش های محافظ کانال ها و فرم های هیدرولیک

ژئوسل ها به عنوان پوشش محافظ کانال ها و سایر سازه های هیدرولیکی نیز به کار می روند. سلول ها یک دیوار سه بعدی تشکیل می دهند که از ورود ذرات خاک به آبراه و در نتیجه آلودگی محافظت می کند. علاوه بر این، سلول ها به کاهش فرسایش بستر کانال و کناره ها کمک می کنند. این باعث افزایش طول عمر سازه می شود و به حفظ آن در یک توالی کاری کمک می کند.

3. پشتیبانی بار استاتیکی و دینامیکی در خاک های زیربنای پایین

ژئوسل ها همچنین برای تحمل بارهای استاتیکی و دینامیکی در خاک های زیربنایی ضعیف استفاده می شوند. سلول ها یک شبکه سه بعدی ایجاد می کنند که بار را در یک منطقه بزرگتر توزیع می کند که به حفظ شکست خاک کمک می کند. به علاوه، سوراخ‌های موجود در نوارها به آب اجازه می‌دهد تا از طریق آن جریان یابد، که به مرطوب نگه داشتن خاک و جلوگیری از فشرده شدن آن کمک می‌کند. این امر ثبات خاک را بهبود می بخشد و خطر شکست را کاهش می دهد.

4. سازه های گرانشی چند لایه نگهدارنده و نگهدارنده آب

ژئوسل ها همچنین می توانند برای ایجاد ساختارهای گرانشی چند لایه نگهدارنده زمین و آب نگهدارنده استفاده شوند. سلول ها یک شبکه سه بعدی را تشکیل می دهند که به توزیع بار در یک منطقه بزرگتر کمک می کند، که خطر خرابی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، سوراخ‌های موجود در نوارها اجازه می‌دهند آب از آن عبور کند، که به مرطوب نگه داشتن خاک و جلوگیری از فشرده شدن آن کمک می‌کند. این امر پایداری خاک را افزایش می دهد و احتمال شکست را کاهش می دهد.

5. زیرساخت های بادوام

ژئوسل ها به طور گسترده در مهندسی عمران برای ساخت و ساز جاده ها و روسازی استفاده می شوند، زیرا در عین حال که خاک را دست نخورده نگه می دارند، پایه ای انعطاف پذیر ارائه می دهند. آنها بیشتر از ترک خوردگی تنش در جاده های آسفالته را به دلیل قابلیت توزیع بار عالی خود حفظ می کنند. بعلاوه، آنها با تنظیم انبساط و انقباض حرارتی به حفظ سطح سطح کمک می کنند. این امر طول عمر روسازی را افزایش می دهد و نیاز به تعمیرات را کاهش می دهد.

6. سازگار با محیط زیست

یک سیستم محصور سلولی یک روش قابل قبول از نظر محیطی برای ساخت شیب‌های سبز یا سیستم‌های دیوار حائل است. بدون حفاری قابل توجه، ژئوسل های اقیانوسی را می توان با گیاهان، بتن یا مواد محلی مانند خاک یا شن پر کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *