نحوه یافتن (و رفع) نشت حوضچه

نشت حوضچه

آیا مشکوک هستید که حوض شما نشتی دارد؟ آیا نشتی، باتلاقی یا مناطق بسیار سرسبز را می بینید که قبلاً نبودند؟ ممکن است در حوضچه نشتی داشته باشید و هر چه زودتر آن را پیدا کرده و برطرف کنید، بهتر است. حوضچه ها معمولاً سیستم های بسته هستند، به این معنی که هرگز نباید از آن نشتی وجود داشته باشد.

در اینجا نحوه فهمیدن نشتی حوض و نحوه رفع آن آورده شده است.

اول از همه، فصل و آب و هوا را بررسی کنید. آیا کاهش سطح حوض می تواند ناشی از تبخیر یک تابستان طولانی، گرم و خشک باشد؟ (استخرها می توانند در طول ماه های گرم و خشک تابستان روزانه تا 1 اینچ آب از دست بدهند!) در طول بهار، ذوب برف می تواند باعث سرریز آب در حوضچه شود، که فرض می کنید نشت است، اما برای آن زمان کاملا طبیعی است. سال هنگامی که تشخیص دادید که مربوط به فصل نیست، باید مناطق دیگر حوضچه را بررسی کنید.

حوضچه چگونه نشت می کند؟

در برخی موارد، حوضچه ای که به نظر می رسد آب خود را از دست می دهد، ممکن است در واقع نشت نداشته باشد. همه حوضچه ها هم در اثر تبخیر و هم در اثر نشت آب از دست می دهند. حتی یک حوض کاملاً ساخته شده با خاک خوب ممکن است یک اینچ آب در ماه به دلیل نشت از دست بدهد. تلفات ناشی از تبخیر نیز می تواند قابل توجه باشد، به خصوص در ماه های تابستان

تونل های جوندگان را در نزدیکی لبه حوضچه و مناطقی که سنگ ها به طور قابل توجهی جابجا شده یا حرکت کرده اند، بررسی کنید. گاهی اوقات جوندگانی مانند موش‌های صحرایی، سنجاب‌ها و سنجاب‌های زمینی تونل‌هایی حفر می‌کنند که می‌توانند پوشش حوضچه یا سایر قسمت‌های مکانیسم حوض را مختل کنند. اگر سنگ یا مناطقی در اطراف لبه حوض دیدید که جابجا شده یا حرکت کرده است، آن مناطق را به دقت بررسی کنید.

چگونه نشتی حوض را رفع می کنید؟

چگونه می توان به بهترین وجه نشت حوض را پیدا کرد و به سرعت آن را رفع کرد

برای رفع نشتی حوضچه با بنتونیت، ابتدا از خشک بودن ناحیه اطراف نشتی اطمینان حاصل کنید. سپس، یک لایه بنتونیت را روی محل قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن، می توانید آب را به حوض اضافه کنید. بنتونیت متورم می شود و نشت را مسدود می کند.

لوله خروجی خود را بررسی کنید. آب فقط باید از داخل لوله خارج شود – اگر آب از بیرون لوله می آید، باید لوله را با حداقل یک فوت خاک رس خالص دوباره بسته بندی کنید تا نشت آب متوقف شود.همچنین مطمئن شوید که لوله فلزی ندارید که ممکن است زنگ زده باشد و باید کاملا با PVC تعویض شود.

پمپ حوضچه خود را با خاموش کردن آن بررسی کنید. اگر سطح آب همچنان کاهش پیدا کند، به این معنی است که نشت قطعا در حوضه اصلی حوضچه شماست. اگر سطح آب همچنان پایین نیاید، می توانید فرض کنید که حوضه اصلی خوب است و نشتی یا در لوله کشی یا در آبشار یا نهر است. تمام لوله کشی های خود از جمله تمام اتصالات را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که از آنها نشتی وجود ندارد. سپس به آبشار و جریان خود نگاه کنید تا نشتی داشته باشید. اغلب، ممکن است مواد گیاهی یا موانع دیگری وجود داشته باشد که سطح آب را بالا برده و باعث سرریز شدن لبه لاینر شود.

اسکیمر حوض مکانیکی

اتصال اسکیمر حوض مکانیکی خود را بررسی کنید. پمپ را خاموش کنید و حوضچه خود را تا حد معمول پر کنید. سطح آب اولیه را علامت بزنید. پمپ را به مدت 12 تا 24 ساعت خاموش نگه دارید و سپس یک بار دیگر مطالعه کنید. اگر حوض پس از آن زمان پر بماند، اتصال مکانیکی حوض اسکنر ضد آب است و منبع نشتی نیست.

جریان آبشار خود را بررسی کنید. جعبه آبشار و اتصالات، لوله کشی زیرزمینی و شیر چک را بررسی کنید. اگر سطح فیلتر آبشار ثابت بماند، این عناصر عامل نشتی نیستند. از دست دادن آب زمانی رخ می دهد که پمپ روشن است و آب در حال حرکت است، که معمولاً در اطراف یک آبشار یا کناره های یک جریان است. سمت چپ و راست هر منطقه آبشار و همچنین لبه های آستر حوضچه در امتداد جریان آبشار یا حوض را به دقت بررسی کنید.

آستر حوضچه

آستر حوضچه را بررسی کنید. لبه ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لاینر حوضچه فرو نرفته یا سنگ ها جابجا نشده اند. آستر را در تمام طول سطح آب بررسی کنید تا هر گونه بی نظمی، پارگی بزرگ یا سوراخ های کوچک را پیدا کنید. برخی از آسترهای حوضچه بزرگ به اندازه سایرین بادوام نیستند – مطمئن شوید که گزینه های خود را قبل از ساخت حوض خود بررسی کرده اید تا نوع مناسب آستر را برای محیط خاص آن انتخاب کنید. اگر حوض قدیمی‌تری دارید و نمی‌دانید کدام آستر داخل آن است، ممکن است مجبور شوید حوض را تخلیه کنید تا بوش را با بازرسی بصری بررسی کنید.

دلیل نشتی ها

بیشتر نشتی ها به دلیل ته نشین شدن یا مچاله شدن آستر یا هدایت آب از لبه آستر رخ می دهد. سوراخ های لاینر به ندرت دلیل نشتی است، به خصوص اگر حوض قبل از این اتفاق به طور قابل اعتمادی آب را نگه داشته باشد. اگر متوجه شدید که حوض شما به طور مداوم نشتی دارد، ممکن است زمان تخلیه حوض و نصب یک آستر جدید فرا رسیده باشد. ممکن است بخواهید راهنمای جامع نصب آستر حوضچه ما را بخوانید.

همچنین، نشت مداوم ممکن است نشانه این باشد که شما یک ماده پوششی ضعیف را انتخاب کرده اید. هر ماده پوشش حوضچه ای برای هر کاری مناسب نیست، بنابراین مطمئن شوید که از یک ژئوممبرن خوب برای برنامه خود استفاده می کنید. همچنین، ساخت آستر عامل بزرگی در میزان احتمال مواجهه با نشتی است. عواملی مانند استفاده از یک ورق در مقابل چندین ورق و جوشکاری کارخانه در مقابل جوشکاری در میدان در تعیین خطر نشتی حیاتی هستند.

ما خوشحالیم که شما را در هر دو زمینه راهنمایی کنیم. اگر سوالی دارید با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *