پوشش های شناور

پوشش های شناورتولید شده ازژئوممبران راه حلی محبوب برای مهاربو وجزء جدایی ناپذیرسیستم های هضم بی هوازی کم سرعت است. ژئوممبران ویژگی های بسیاری را ارائه می دهد که برای این کاربردبی نظیر است.

ژئوممبران استحکام درز بالایی را تحت بارگذاری و نوسانات دما ثابت می کنند و

برای پرسنلی که روی پوشش های شناور راه می روند ضروری هستند.

انواع ژئوممبران:

آستر ورق ترموپلاستیک.

آستر پی وی سی.

  EPDM (لاستیکی)

ژئوممبران برای چه مواردی استفاده می شود؟

ژئوممبران هاغشاهای غیرقابل نفوذ غول پیکری هستند که ازمواد پلیمری(غیر)تقویت شده ساخته شده اند وبرای تثبیت زمین وایمن سازی محل های دفن زباله استفاده می شوند که ازمهارزباله های خطرناک یا شهری وشیرابه های آنهااطمینان حاصل می کنند.

HDPE برای چه مواردی استفاده می شود؟

HDPEاغلب برای استفاده در کاربردهای در معرض نور مانند دفن زباله،پوشش مخازن و همچنین پوشش های حوضچه وکانال انتخاب می شوند. این به دلیل هزینه اولیه کم مواد و مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی است. این در ضخامت های بالاتری موجود است که سایر انواع ژئوممبران ارائه نمی دهند.

ژئوممبران به طور قابل توجهی تعداد درزهای میدان را کاهش می دهد. علاوه بر این، خواص انبساط و انقباض حرارتی کم آنها، عملیات و نگهداری را ساده می کند. گستره وسیع مقاومت شیمیایی و ماهیت انعطاف پذیر غشا آن را به ماده ایده آلی برای ساخت پوشش شناور تبدیل می کند.

برنامه های پوشش شناور

در کاربردهای پوشش شناور،ژئوممبران های تقویت شده برروی سطح حوضچه گذاشته می شوند.

یک سیستم شناوری توسط لوله های فوم اتیل که توسط ژئوممبران پیچیده شده است ایجاد می شود وبه پوشش اجازه می دهد روی آب بماند.باتوجه به این لوله های فوم اتیل، آستر ژئوممبران تقویت شده توانایی بالا وپایین رفتن متناسب با سطح مایع موجود رادارد.

برخی از کاربردهای پوشش شناور عبارتند از:

1-مجموعه متان برای هاضم های بی هوازی

2-جلوگیری ازرشد جلبک

3-جلوگیری ازورود آلاینده ها به حوضچه

4-جلوگیری ازقرارگرفتن موادشیمیایی درمعرض کنترل بوی هوا

5-کنترل حیوانات

6-پوشش های برکه، مخزن و تالاب ژئوممبران

مهار نفوذناپذیر

هنگامی که یک حوض،تالاب یامخزن پوشش داده می شود،هدف دستیابی به یک سیستم مهارنفوذناپذیراست.

این سیستم آسترازآلوده شدن مایعات خطرناک وتماس آن باسطح آب خاک جلوگیری می کند.

اگرسطح آب آلوده شود،به طوربالقوه به حیات وحش وافرادی که آب های زیرزمینی اطراف رامی نوشند،آسیب می رساند.

ژئوممبران ها به دلیل دوام، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر کشش، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و سازگاری شیمیایی،

به خوبی به عنوان پوشش های شناور برای تالاب ها و پوشش ها عمل می کنند. با این حال، انتخاب صحیح محصولات ژئوممبران چالش برانگیز است.

سایر ژئوسنتتیک‌ها دارای تفاوت‌های بصری مشخصی هستند، اما تقریباً همه ژئوممبران‌ها صاف، جامد هستند و فقط در رنگ‌های سیاه یا سفید در دسترس هستند. این شباهت گیج کننده است زیرا در حالی که ساختار و مواد ژئوممبران ها از

محصولی به محصول دیگر متفاوت است، میزان انعکاس و بافت سطحی خاص اغلب تنها تفاوت قابل مشاهده بین آنهاست.

ده ها یا حتی صدها فرمولاسیون وجود دارد که برای ساخت آسترها و پوشش های ژئوممبران استفاده می شود. ما چند دسته اساسی را شناسایی کرده ایم که اکثر ژئوممبران ها را می توان بر اساس ترکیبات یا ویژگی های مشابه مرتب کرد. در ادامه به معرفی این دسته بندی ها می پردازیم. ما از شما دعوت می کنیم که از این اطلاعات برای کمک به انتخاب بهترین پوشش برای عملیات خود استفاده کنید.

پوشش های شناور چیست؟

ژئوسنتتیک ها از مواد پلیمری ساخته می شوند و در ارتباط با خاک/زمین/آب استفاده می شوند وراه حل های مهندسی مبتکرانه واقتصادی ارائه می دهند. پوشش های شناورچیزی نیستند جز ژئوممبران هایی که برای شناور شدن به عنوان پوشش برای اهداف مهارطراحی شده اند.

یک چالش بزرگ در شیوه های کشاورزی کنترل بو است. خواه این یک کارخانه مدیریت کود باشد که نیاز به کنترل بوی نامطبوع داشته باشد

یا حاوی بیوگاز باشد که برای اهداف متعدد استفاده می شود، پوشش های شناور ژئوممبران در استفاده از آنها همه کاره هستند.

ژئوممبران های تقویت شده بایک سیستم شناور برروی سطح ساختار محفظه قرارمی گیرند که به آنهااجازه می دهدشناور بمانند. این پوشش‌های ژئوممبران نه تنها ارزان‌تر هستند، بلکه تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و طول عمر آنها 25 سال یا بیشتر است.

 

ویژگی های پوشش شناور:

با ویژگی های استحکام بالا،مقاومت شیمیایی،دوام و انعطاف پذیری افزایش یافته،پوشش های شناور ژئوممبرانHDPEطیف گسترده ای ازکاربردهای مهار را پیدا می کنند. این روکش های شناور که به صورت انواع صاف یا بافتی موجود هستند،

می توانند خواص فیزیکی و مکانیکی خود را حتی در دماهای شدید حفظ کنند. غشاهای مجزاکه به هم متصل شده اندیک پوشش کامل راتشکیل می دهندتاپروژه مذکوررادرطول زمان نصب درخودجای دهد.

کاربردهای اضافی پوشش های شناور ژئوممبران:

استخرهای فاضلاب و کود به طور اجتناب ناپذیری منجر به آمونیاک، سولفید هیدروژن و سایر انتشارات شیمیایی مضر می شود

که باعث ایجاد بوی نامطبوع و خطرات تنفسی برای کارگران مزرعه می شود. در واقع،قرارگرفتن طولانی مدت درمعرض چنین گازهایی در اتمسفر می تواند علاوه بر ناراحتی تنفسی، باعث تحریک پوست و چشم شود.

پوشش های شناور ژئوممبران راه حلی موثر و مقرون به صرفه برای مهار چنین بوهایی هستند. علاوه بر مهار بوی نامطبوع، روکش‌های شناور همچنین برای کاهش اتلاف مایع از طریق تبخیر

در هنگام استفاده در تالاب‌ها، به عنوان پوشش مخازن، یا پوشش‌های عایق‌شده، عمل می‌کنند.

در مدیریت کود،این پوشش‌ها از تبخیر و انتشار ذرات فرار جلوگیری می‌کنند و بو را در داخل به دام می‌اندازند. برای جمع آوری بیوگاز، که گرما و الکتریسیته تولید می کند،

روکش های شناور به راحتی نصب می شوند و شرایط بی هوازی تولید بیوگاز را ایجاد می کنند.

مزایای ژئوممبران:

پوشش های شناور کنترل بو ژئوممبران دارای مزایای متعددی هستند، از جمله اما نه محدود به:

کارایی هزینه، کنترل بو، جمع آوری و مدیریت گاز، کنترل جلبک، کنترل تبخیر، عایق مایع، دوام بالا، تسریع تصفیه بیولوژیکی، حذف آلودگی هوا.

خواه کنترل جلبک، کنترل تبخیر، کنترل دما (عایق)، کنترل زباله، جمع آوری بیوگاز،

یا پوشش های شناور برای مخازن، تالاب ها و آب آشامیدنی باشد، پوشش های شناور ژئوسنتتیک اقیانوس در کاربردهای خود همه کاره هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *