ژئوتکستایل راه آهن

ژئوتکستایل

در روبنای راه آهن به عنوان فیلتر و جداکننده پشم به منظور جداسازی لایه های مختلف خاک از یکدیگر استفاده می شود.ژئوتکستایل سنگین دارای مقاومت طولانی مدت عالی در انواع خاک است و از شسته شدن آن جلوگیری می کند. از مهر و موم ها در برابر آسیب های مکانیکی محافظت می کند یا در ساخت مسیر برای بهبود تشکیل مستقیم زیر شن در شبکه موجود استفاده می شود. کیفیت مواد حتی تحت بارهای دینامیکی سطح بالایی را متقاعد می کند.

زهکشی

تشک های زهکشی ژئوبرا برای جمع آوری و زهکشی هدفمند آب در منطقه پس انداز استفاده می شود. به دلیل نفوذپذیری آب، ژئوتکستایل برای زهکشی ایده آل است. در حین انجام کارهای ساختمانی در لایه های عمیق زمین مانند ساخت تونل، موضوعاتی مانند آب بندی تونل و قطع شدن نفوذ آب های زیرزمینی بین سطح سنگ و لوله تونل نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

ما با ژئوسنتتیک خود، راه حل های نوآورانه ای را ارائه می دهیم که بهترین پشتیبانی ممکن را به شما ارائه می دهد. در ساخت تونل، این ژئوتکستایل از عایق رطوبتی در برابر آسیب های ناشی از سنگ های سنگی روی سقف تونل محافظت می کند. تشک های زهکشی ما برای محافظت از سازه های تونل به منظور جمع آوری و تخلیه آب به صورت هدفمند و کاهش فشار استفاده می شود. تشک های زهکشی ظرفیت زهکشی بالایی دارند و همچنین ارزان تر از روش های معمولی هستند.

زهکشی پایدار

زهکشی پایدار به ویژه در ساخت پل مهم است. باید از افزایش آب در سطح جلوگیری شود و مایعاتی مانند آب باران به جای آن باید

به سیستم زهکشی اصلی هدایت شوند. ژئوتکستایل های ما این ویژگی را دارند که آب می تواند از یک سلول به سلول دیگر جریان یابد و بنابراین اغلب در ساخت پل استفاده می شود.

هنگام طراحی و ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری از طریق درختان موجود یا در پارک ها، باید مراقب بود که ریشه درختان در برابر بار وسایل نقلیه محافظت شود.

در مقایسه با محصولات و فناوری های معمولی، هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و اثرات زیست محیطی به حداقل می رسد.

با توجه به ساختار ژئوسل های ژئوبرا، بارها به صورت افقی در مسیر پایه توزیع می شوند و بنابراین از خاک زیرین محافظت می کنند.

در نتیجه می توان مسیرهای چرخه مسطح و انعطاف پذیر را بدون زیرسازی و گودبرداری اضافی ایجاد کرد.

جاده ها

هنگام ساخت جاده های ساخت و ساز، اساساً استحکامات موقت ایجاد می شود که پس از مرحله موفقیت آمیز پروژه باید بدون هیچ مشکلی برچیده شوند. از ژئوسنتتیک ها برای اطمینان از ظرفیت باربری و همچنین حفاظت از خاک های موجود در این مرحله استفاده می شود. ژئوتکستایل‌ها و ژئوسل‌های ما از Geobera تثبیت کامل خاک را تضمین می‌کنند و همچنین راه‌حل‌های مؤثری برای حمل بارهای سنگین ارائه می‌دهند. در مرحله ساخت و ساز، ژئوسل های تور اطمینان حاصل می کنند که راه های ساخت و ساز باربر و پشتیبان ایجاد شده اند. ژئوسل‌های ویژه ما ارتفاع نصب کمتری را با ظرفیت بار بالاتر نسبت به روش‌های معمولی تضمین می‌کنند و می‌توانند به سرعت نصب و برچیده شوند.

ژئونت ها

ژئونت ها مقاومت فشاری بالایی دارند و تقریباً در برابر له شدن هستند. به این ترتیب، می توان از آنها در شدیدترین موارد که مقاومت فشاری حیاتی است استفاده کرد. طراحی دو محوره Transnet همچنین ویژگی های جریان بالایی را در هر دو جهت ماشین و متقاطع فراهم می کند.

یک ژئوکامپوزیت را می توان با چسباندن یک ژئوتکستایل نبافته به یک یا هر دو طرف ژئونت ایجاد کرد. این ژئوتکستایل به عنوان یک پارچه فیلتر عمل می کند و ذرات خاک یا شن و حتی بتن یا دوغاب را حفظ می کند، در حالی که همچنان اجازه می دهد آب به داخل توری عبور کند.

ژئونت

رایج ترین کاربرد ژئونت جمع آوری شیرابه محل دفن زباله است. یک ژئونت در شیب‌های شیب‌دار بسیار خوب عمل می‌کند و نسبت به سیستم‌های معمولی شن و ماسه، ارزان‌تر و بادوام‌تر است. آنها همچنین بارهای سنگین و/یا ترافیک سنگین وسایل نقلیه را به صورت افقی و عمودی مدیریت می کنند. ژئونت ها اغلب در سیستم های بام سبز نیز گنجانده می شوند.

کاربرد ژئونت

مجموعه شیرابه محل دفن زباله

کاربردهای بار سنگین وسایل نقلیه

دیوارهای بنیاد

دیوارهای نگهدارنده

کاشت و بام سبز

تکیه گاه پل

Geonets

ژئونت ها شبکه های سه بعدی ساخته شده از مواد پلاستیکی هستند که در پروژه های ساختمانی برای تامین زهکشی و تقویت مورد استفاده قرار می گیرند.

آنها معمولاً در سیستم های زهکشی، دیوارهای حائل، لاینرهای دفن زباله و سایر پروژه های زیربنایی استفاده می شوند. این شبکه‌ها ساختاری لانه زنبوری دارند که امکان عبور آب یا سایر سیالات را فراهم می‌کند.

مشابه ژئوگرید، ژئونت یک ماده ژئوسنتتیک است. ژئوکامپوزیت های زهکشی ژئونت هایی هستند که در دو طرف آن مواد ژئوتکستایل پوشانده شده است.

ژئونت ها نوعی توری هستند که از رشته ها یا نوارهایی روی هم قرار گرفته اند که به طور دائم بین 60 تا 90 درجه (3 تا 15 میلی متر) زاویه دارند. سوراخ های مساوی با عرض 10 تا 200 میلی متر تولید می شود.

آنها از طریق جوش دادن رزوه ها یا نوارها به یکدیگر یا فشرده سازی پلی اتیلن با مقاومت بالا ساخته می شوند. آنها مشابه ژئوگریدها ایجاد می شوند، به جز در طول فرآیند اکستروژن، دنده ها به طور یکنواخت به هم متصل می شوند. یک شبکه به طور مداوم توسط این روش تولید می شود.

ژئونت در ساخت و ساز

در اینجا دلایل زیر وجود دارد که چرا Geonets در ساخت و ساز قابل توجه هستند:

1. سیستم زهکشی مناسب را فراهم می کند

استفاده از ژئونت در ساخت و ساز مزایای بی شماری را به همراه دارد. یکی از مزایای اصلی، توانایی آنها در ارائه زهکشی است.

هنگامی که در سیستم های زهکشی استفاده می شود، به انتقال آب به دور از سازه ها، جلوگیری از آسیب آب اضافی و کاهش خطر سیل کمک می کند.

آنها همچنین می توانند در ترکیب با سایر ژئوسنتتیک ها مانند ژئوتکستایل ها برای ایجاد یک سیستم زهکشی کارآمد استفاده شوند.

2. تقویت می کند

یکی دیگر از مزایای قابل توجه ژئونت ها توانایی آنها در ارائه تقویت است. هنگامی که در دیوارهای حائل یا لاینرهای دفن زباله استفاده می شود، به توزیع یکنواخت وزن سازه کمک می کند و خطر نشست یا نشست را کاهش می دهد.

این امر آنها را به ویژه در مناطقی با خاک های ناپایدار یا جایی که سازه ها در شیب های تند ساخته می شوند مفید می کند.

3. کنترل فرسایش

ژئونت ها همچنین نقش مهمی در کنترل فرسایش دارند. هنگامی که در برنامه های کنترل فرسایش استفاده می شود، به جلوگیری از از دست دادن خاک و آسیب بعدی به زیرساخت ها، آبراه ها و اکوسیستم ها کمک می کند.

آنها همچنین باعث رشد پوشش گیاهی می شوند که خطر فرسایش را بیشتر کاهش می دهد و مزایای زیست محیطی بیشتری را ارائه می دهد.

4. آلودگی آب های زیرزمینی را کاهش می دهد

در نهایت، ژئونت ها جزء ضروری لاینرهای دفن زباله هستند. هنگامی که در لاینرهای دفن زباله استفاده می شود، به جلوگیری از فرار آلاینده ها و آلودگی آب های زیرزمینی کمک می کند. آنها همچنین ثبات آستر را فراهم می کنند و خطر آسیب و نیاز به تعمیرات پرهزینه را کاهش می دهند.

به دنبال تامین کننده ای باشید که سابقه اثبات شده ای در ارائه ژئونت های با کیفیت بالا و خدمات عالی به مشتریان داشته باشد. همچنین مهم است که مکان تامین کننده را در نظر بگیرید، زیرا این می تواند بر زمان و هزینه های تحویل تاثیر بگذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *