ژئوتکستایل غیر بافته شده

ژئوتکستایل

علاوه برقابلیت جریان آب بسیاربالا،دوام وعملکردزهکشی عالی راارائه میدهد،امادرمقایسه باژئوتکستایل بافته شده،استحکام کمتری دارد.

همچنین می تواند برای کنترل فرسایش ومحافظت از غشاها در برابر سوراخ شدن استفاده شود. ایده آل برای جاده ها، پارکینگ ها، دفاع ساحلی و سیستم های زهکشی.

لایه جداکننده/تقویت کننده در زیر جاده های دسترسی و نواحی سخت ایستاده

اطراف فیلتر برای زهکشی ترانشه

جداسازی برای جلوگیری از اختلاط لایه های غیر مشابه خاک

فیلتراسیون – اجازه جریان آب را می دهد و در عین حال از عبور خاک جلوگیری می کند

عرصه اسب – جداسازی مواد پرکننده

فراگیر فیلتر برای مخازن نفوذ

ژئوتکستایل

ژئوتکستایل های غیربافته به دوروش مختلف ساخته میشوند:

بااستفاده ازالیاف اصلی-الیاف کوتاه به هم متصل میشوند،معمولاًازطریق فرآیندسوزن زدن.

ژئوتکستایل های غیر بافته معمولاًبرای جداسازی،زهکشی،فیلتراسیون وکاربردهای حفاظتی استفاده میشونددرحالی که ژئوتکستایل های بافته شده معمولاً برای کاربردهای تقویتی استفاده میشوند.

جدایش، جدایی

مهندسان و پیمانکاران معمولاً از ژئوتکستایل های غیربافته در ساخت جاده ها،راه آهن ها و خاکریزهایی که زمین نرم و ناپایدار است استفاده می کنند.

استفاده از یک لایه ژئوتکستایل برای جداسازی زمین نرم از مواد پرکننده، میزان پر شدن مورد نیاز را کاهش می‌دهد، طول عمر سازه راه یا راه‌آهن را افزایش می‌دهد و هزینه‌های نگهداری طولانی‌مدت را کاهش می‌دهد.

زه کشی

نفوذپذیری ژئوتکستایل های غیربافته به این معنی است که آنها می توانندخواص زهکشی عالی را هنگامی که به عنوان بخشی از سیستم های زهکشی زیرزمینی استفاده می شوند،ارائه دهند.

معمولاً درجات سبک‌تر یا نازک‌تر ژئوتکستایل‌ها در کاربردهای زهکشی استفاده می‌شوند، زیرا خواص زهکشی بهتری نسبت به ژئوتکستایل‌های سنگین یا ضخیم‌تر دارند.

فیلتراسیون

ژئوتکستایل های نبافته بسیار متخلخل هستند و به آب اجازه عبور می دهند و در عین حال از مهاجرت خاک جلوگیری می کنند. زمانی که ژئوتکستایل ها در پروژه های روکش و زهکشی زیر خاک استفاده می شوند، مقرون به صرفه تر از فیلترهای طبیعی مانند ماسه یا سنگدانه هستند. مانند کاربردهای زهکشی، گریدهای سبکتر ژئوتکستایل خواص فیلتراسیون بیشتری را ارائه می دهند.

حفاظت از ژئوممبران

استفاده از ژئوتکستایل های سنگین وزن نبافته در محل های دفن زباله، حوضچه ها، سدهای باطله یا هر تاسیسات مهاری دیگر، عمر سیستم آستر را با محافظت از آن در برابر سوراخ شدن و تغییر شکل بیش از حد افزایش می دهد. ژئوتکستایل به عنوان یک لایه بالشتک و تنش‌زدا عمل می‌کند و احتمال نشتی را در دراز مدت به حداقل می‌رساند.

کاربرد: جداسازی و تثبیت پایه ضعیف خاکریزها و تسریع در تحکیم. لایه ایزوله کننده بین خاک ها یا سنگدانه هایی با اندازه دانه های مختلف.

غشای ژئوتکستایل برای چمن مصنوعی ️

این پارچه ژئوتکستایل زهکشی ساختاری پایدار اما باز دارد که آن را برای پوشش ترانشه ها در هنگام ساخت زهکشی مناسب می کند.

به عنوان یک غشای فیلتر عمل می کند و سنگدانه ها را از خاک جدا می کند، بنابراین از مخلوط شدن سنگدانه با خاک جلوگیری می کند و کارایی و ظرفیت زهکش را کاهش می دهد.

استفاده خانگی و تجاری

غشای ژئوتکستایل مابرای چمن مصنوعی نیزبرای بسته بندی جعبه های غوطه وروکاهش آب در پروژه های کوچک وخانگی و مچنین پروژه های تجاری بزرگ استفاده میشود.

نفوذپذیری بالای پارچه به این معنی است که آب می تواند از طریق آن نفوذ کند و در عین حال مانع از “لیل شدن” شدن مواد خیسانده شود.

پارچه های ژئوتکستایل را می توان برای کاربردهای مختلف برای بهبود طول عمر و عملکرد یک منظره استفاده کرد.

زهکشی پارچه ژئوتکستایل

حصول اطمینان از زهکشی مناسب منظره، خطر خراب شدن همه کارهای سخت در اثر غرقابی را از بین می برد.

سیستم های زهکشیبرخی ازباغ هانیازبه سیستم های زهکشی دارندکه درمناطق خاصی که مستعدمشکلات زهکشی هستندساخته شود.

در این مورد ممکن است یک جعبه تضعیف آب مورد نیاز باشد.

تثبیت زمین با استفاده از پارچه های ژئوتکستایل

استفاده از پارچه ژئوتکستایل برای تثبیت زمین برای گسترش نیروی باروارد شده برلایه زیرپایه بسیارمهم است.

این تضمین می کند که برنامه تمام شده، خواه پاسیو یاراهرو،دست نخورده باقی بمانددرحالی که درمعرض ترافیک وسایل نقلیه یا پیاده قرارمیگیرد.

7

سرکوب علف های هرز پارچه ژئوتکستایل

هر دو پارچه منظره و ژئوتکستایل برای سرکوب علف های هرز مناسب هستند. با این حال، هنگام تصمیم گیری برای انتخاب، باید عوامل دیگری را در نظر گرفت.

نوع کاربرد

 شرایطی وجود دارد که غشای علف های هرز نیز باید به عنوان پارچه تثبیت کننده زمین نیز عمل کند. به عنوان مثال، در زیر پاسیو و مسیرها.

استحکام این غشاء قادر است از ریزش های مکرر حمایت کند و در عین حال توانایی بسیار خوبی در سرکوب رشد علف های هرز دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *