ژئوتکستایل پلی استر نبافته و پلی پروپی ین

زمینه های کاربردی

از ژئوتکستایل به عنوان کاهش نشست خاک ضعیف، تثبیت زمین و تشکیل نشست‌های محلی غیرخطی استفاده می‌شود.

ژئوتکستایل باید در زیر گوشه لبه ژئوتکستایل حداقل 25 سانتی متر همپوشانی داشته باشد تا از لغزش در حین فرآیند پر کردن پشتی جلوگیری شود.

حفاظت از تخته عایق رطوبتی در پشت بام و تراس.

حفاظت از تخته عایق حرارتی خارجی در پشت بام یا تراس.

محافظت از غشای ضد آب مایع در پشت بام یا تراس یا بالکن.

محافظت از پوشش ضد آب به صورت PVC، TPO، LLDPE یا HDPE روی مخازن آب یا استخرها.

حفاظت از لایه نازک و لایه بتنی رویه.

ویژگی ها و مزایا

سوزن همگن و مناسب.

تعداد سوزن و فرکانس قابل تنظیم است.

سرعت خط قابل تنظیم است.

طول و اندازه فیبر (دنیر / قطر) قابل تنظیم است.

دمای عملیات حرارتی قابل تنظیم است.

فشار رول عملیات حرارتی قابل تنظیم است.

ترکیب فیبر و مخلوط کردن و چین خوردگی قابل تنظیم است.

تا 6 متر عرض و 500 متر طول تولید می کند.

روش درخواست

روش کاربرد

GEOTEXTILE باید بر روی سطح آماده به طور محکم و مناسب اعمال شود تا از تماس کامل با سطح بدون هیچ گونه خمشی اطمینان حاصل شود. GEOTEXTILE باید در زیر گوشه یا لبه GEOTEXTILE حداقل 25 سانتی متر همپوشانی داشته باشد تا از لغزش در حین فرآیند پر کردن پشتی جلوگیری شود.

غشای ژئوتکستایل فناوری است که معمولاً در زیرساخت‌ها استفاده می‌شود و عملکرد آن همچنان در خط مقدم است. در زمینه های مختلف استفاده می شود. این ماده که محصول ضروری مهندسی عمران است، از زمین محافظت می کند، از فروریختن قسمت پایه جلوگیری می کند و طول عمر سازه را تضمین می کند.

ماده میانی مکانیک خاک، ژئوتکستایل، آرماتور را به زمین تقویت می کند و جداسازی، فیلتراسیون و زهکشی را ارائه می دهد. ژئوتکستایل ها در وزن ها و اندازه های مختلف وجود دارند. آنها علاوه بر شکل، در مدل های مختلفی نیز موجود هستند.

ژئوتکستایل یک ماده نساجی نفوذپذیر است که در مهندسی عمران و کاربردهای زیست محیطی استفاده می شود

آنها معمولاً در ورق‌ها یا رول‌ها تولید می‌شوند و در وزن‌ها و استحکام‌های مختلف برای کاربردهای مختلف به‌علاوه ساختن از موادی مانند پلی‌پروپیلن، پلی‌استر یا پلی اتیلن، که در برابر اشعه ماوراء بنفش، مواد شیمیایی و تخریب بیولوژیکی مقاوم هستند، تولید می‌شوند.

ژئوتکستایل ها را می توان در کاربردهای مختلفی از جمله ساخت جاده و راه آهن، دفن زباله، کنترل فرسایش، مدیریت آب و تثبیت خاک استفاده کرد. آنها بین دو لایه خاک یا سایر مصالح ساختمانی برای ایجاد استحکام و پایداری بیشتر نصب می شوند.

2 نوع اصلی ژئوتکستایل وجود دارد:

1. ژئوتکستایل غیر بافته شده

ژئوتکستایل را می توان به عنوان یک نوع ژئوتکستایل غیر بافته توصیف کرد که ماده اولیه آن پلی پروپیلن و پلی استر است که در آن سوزن و الیاف با هم ترکیب می شوند. این یک محصول نساجی نفوذپذیر است که می تواند به راحتی با هر نوع کفپوشی در رابطه با مهندسی لغزش، خاک و ژئوتکستایل استفاده شود. ژئوتکستایل نبافته با ساختاری همگن از برش‌های مصنوعی یا طبیعی و الیاف با طول دلخواه ساخته می‌شود که با روش‌های خاص خود بدون تبدیل به نخ به یکدیگر اضافه می‌شوند.

2. ژئوتکستایل بافته یا بافته شده

ژئوتکستایل بافته شده نوعی ژئوتکستایل با استحکام بالا و بادوام است که می توان از آن در هر مکانی استفاده کرد و از هر دو طرف دارای نخ پیوسته است. به منظور بهره مندی از تمامی خصوصیات فنی نخ، استحکام بالایی حتی در ازدیادهای کم به دست می آید.

نخ ها ممکن است به دلیل اصطکاک و استفاده مداوم ضعیف شوند، اما از آنجایی که نخ های ژئوتکستایل بافتنی قوی هستند، در چنین شرایطی مقاوم هستند.

ژئوتکستایل ها پارچه های نفوذپذیری هستند که در کاربردهای مختلف مهندسی عمران و محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا چند دلیل برای استفاده از ژئوتکستایل ها وجود دارد:

تثبیت:

از ژئوتکستایل ها می توان برای تثبیت خاک در جاده ها، خاکریزها و سایر پروژه های ساختمانی استفاده کرد. ژئوتکستایل ها با قرار دادن لایه ای از ژئوتکستایل بین خاک و مصالح ساختمانی، به جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کنند و پایداری بیشتری به محل ساخت و ساز می دهند.

زهکشی:

ژئوتکستایل ها را می توان به عنوان لایه فیلتر برای عبور آب و جلوگیری از عبور ذرات خاک استفاده کرد. این به ویژه در سیستم های زهکشی که در آن آب باید از محل ساخت و ساز خارج شود مفید است.

جداسازی:

ز ژئوتکستایل ها می توان برای جداسازی لایه های مختلف خاک یا مواد دیگر استفاده کرد. این امر به ویژه در ساخت و ساز جاده مفید است، جایی که یک لایه ژئوتکستایل می تواند از اختلاط مواد جلوگیری کند و یکپارچگی ساختار جاده را حفظ کند.

محافظت:

پارچه ژئوتکستایل را می توان برای محافظت از سطوح آسیب پذیر مانند ژئوممبران یا سایر آسترها در برابر آسیب استفاده کرد. این به ویژه در کاربردهای زیست محیطی مانند لاینرهای دفن زباله مفید است، جایی که ژئوتکستایل ها می توانند آستر را از اشیاء تیز و سایر منابع احتمالی آسیب محافظت کنند.

به طور کلی، ژئوتکستایل ها یک راه حل همه کاره و موثر برای طیف گسترده ای از کاربردهای مهندسی و محیطی هستند، به شرطی که بهترین پارچه ژئوتکستایل نبافته را پیدا کنید.

عملکرد ژئوتکستایل ها

با توجه به توضیحات بالا، امیدواریم که ایده های کافی در مورد اینکه چرا ما از مواد ژئوتکستایل استفاده می کنیم، داشته باشید. بسته به کاربردهای زیاد، ژئوتکستایل ها می توانند در انواع مش، ساختارهای بافته شده و انواع دیگر سطوح پارچه مانند نبافته باشند. ژئوتکستایل ها را می توان برای خطوط زیر، فیلتراسیون، زهکشی، تقویت، آب بندی و حفاظت استفاده کرد.

کاربردهای ژئوتکستایل

برای بهسازی جاده های آسفالته و آسفالت نشده در جاده های فرودگاه

در محل دفن زباله و دوره های پایه سنگ

برای پر کردن زمین با قطعات کوچک ژئوتکستایل.

زیر پیاده روها و لایه زهکشی شن و ماسه

زیر پارکینگ‌ها و مناطق حاشیه‌ای.

برای تقویت محیط سبز و امکانات تفریحی در زیر سازه های دیوار حائل

بهبود پوشش خاک به دلیل ترانشه های تقویت کننده و لوله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *