ژئوممبران ها و لاینرها

به طورسنتی، بسیاری ازمردم سعی میکردندازخاک رس بسته بندی شده به عنوان وسیله ای برای جلوگیری ازنشت آب به داخل یاخارج ازحوض استفاده کنند.

دردوران مدرن،ژئوممبران هابه دلایل مختلفی درمقایسه باخاک رس بسته بندی شده انتخابی برترهستند.

نصب آسترهای ژئوممبران آسان‌تر است، در گزینه‌های مختلف به راحتی در دسترس هستند، قابلیت اطمینان استثنایی دارند و می‌توانند حتی آلوده‌ترین مایعات را نیز در خود داشته باشند.

کاربردها

1. از نشت یا نشت آب جلوگیری می کنند که به حفظ یکپارچگی ساختاری حوض نیز کمک می کند.

2. آنهابه جلوگیری ازآلودگی هاکمک می کنندوازرسیدن آنهابه خاک جلوگیری می کنند.

3. پاکسازی بقایای حوضچه را بسیار ساده تر می کنند.

4. شما می توانید یک سیستم لاینر را متناسب با مقررات یک پروژه سفارشی کنید. این سیستم می‌تواند شامل یک لاینر منفرد یا سیستم‌های پیچیده‌تر و چند لایه باشد تا حتی سمی‌ترین مایعات را با خیال راحت در خود جای دهد.

حوضچه ها

برای برخی از کاربردهای با خطر بالاتر، حوضچه ها نیاز به مهار ثانویه دارند.

در این مواقع ژئوممبران در کنار خاک قرار می گیرد و سپس لایه دوم برای امنیت بیشتر نصب می شود. بنابراین، حاوی هر ماده سمی است که به طور تصادفی از لاین اول عبور می کند.

دفن زباله،معدن،تولیدانرژی وبسیاری ازصنایع دیگرازسیستم های پوشش حوضچه های پیچیده برای محافظت ازمحیط زیست وآب های زیرزمینی

دربرابرموادخطرناک استفاده میکنند.

حتی در کشاورزی نیز برای جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی باید از استخرهای با کیفیت بالا برای مزارع استفاده شود.

چگونه می توان لاینرهای پلاستیکی یا ژئوممبران برکه را نصب کرد؟

هنگام ساخت حوضچه ها یا حوضچه های نگهدارنده، استفاده از لاینرهای پلاستیکی یا ژئوممبرین با کیفیت بالا برای جلوگیری از نشت و اطمینان از نگهداری طولانی مدت آب ضروری است.

حوضچه‌ها، آکواپونیک و حوضه‌های فضای باز به دلیل شکل‌های منحصربه‌فرد و فرآیند کاربرد سنگین، پیچیده‌تر هستند.

(زمان‌ها می‌تواند در فصل اوج مصرف متفاوت باشد).

لاینرهای ژئوممبران

آسترهای حوضچه و لاینرهای ژئوممبران سفارشی مزایای متعددی را ارائه می دهند. یکی از مزایای اصلی افزایش انعطاف‌پذیری طراحی است که آسترها به ابعاد و خطوط حوض یا حوض شما می‌دهند.

مزیت دیگردرزهای کمتراست که منجربه استحکام بیشترو زبین بردن خطرآسیب پذیری هاونشت احتمالی میشود.

علاوه بر این، لاینرهای سفارشی زمان نصب و هزینه های نیروی کار را کاهش می دهند، زیرا آنها متناسب با پروژه شما ایجاد می شوند و ممکن است نیازی به جوشکاری زیادی در زمین نداشته باشند.

روش های بسته بندی

آسترهادردوجهت آکاردئونی تامیشوند،دربالابااطلاعات لازم برای نصب مشخص شده وبه طورایمن به پالت هابسته میشوند.

برای استقرار ورق، با تعیین مقدار ورق مورد نیاز خود شروع کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار، تقسیم حوض به پایانه ها و اندازه گیری ارتفاع، عرض و عمق هر بخش است. حوض را در چند نقطه نقشه برداری و اندازه گیری کنیدهم در پهن ترین و هم در کوچک ترین آن.

قبل از بازکردن ورق،محل نصب راآماده کنید.این ممکن است شامل خیاطی شکل ناحیه باشد. منطقه را از هر گونه زباله، اجسام نوک تیز یا خطرات احتمالی که می تواند آستر را سوراخ کند، پاک کنید.

با توجه به چین آکاردئونی آن، آستر باید در یک جهت باز شود. آسترهای مختلف دستورالعمل های متفاوتی در مورد باز کردن و نصب دارند. بیشتر اوقات، دستورالعمل ها روی خود محصول نوشته می شود.

استقرار لاینرها

هنگام استقرار لاینر، از اعضای تیم بخواهید ورقه را در جای خود نگه دارند. از کیسه های شن یا سنگ برای محکم کردن موقت لبه ها استفاده کنید در حالی که اعضای تیم ورقه را در جای خود محکم می کنند.

سرمایه‌گذاری در لاینرهای حوضچه‌های سفارشی یا آسترهای ژئوممبران تصمیم عاقلانه‌ای برای هر پروژه مهار آب است. طراحی سفارشی آنها یک تناسب کامل را تضمین می کند، خطر نشتی را کاهش می دهد و طول عمر آنها را افزایش می دهد.

.

بهترین آسترهای پلاستیکی و ژئوممبران برکه

ژئوممبران‌های 20تا100میلی‌لیتریHDPEبه‌طور ویژه برای کاربردهایی که قرارگرفتن درمعرض طولانی‌مدت درشرایط بیرونی دارند،فرموله شده‌اند.

6تا40میلی‌لیترLLDPEحاوی هیچ افزودنی،پرکننده،گسترش‌دهنده یانرم‌کننده‌ای نیست که می‌تواندبه سطح مهاجرت کند وباعث پیری زودرس شود.

پلی پروپیلن36میل،45میل و60میل پلی پروپیلن یک لایه پلی استرتقویت شده بااشعه ماوراء بنفش است.

که باکربن سیاه ومقاومت دربرابراشعه ماوراءبنفش برای کاربردهای طولانی مدت مهارآب استPPسفارشی ساخته شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *