ژئوگرید تک سویه

ژئوگرید تک محوری کششی یک طرفه برای روسازی

ژئوگرید تک محوری نوعی ژئوسنتتیک است این محصول برای بهبود بستروروسازی طراحی شده است.با ساختار کششی یک طرفه مشخص می شوداین ساختاریک طرفه یک سیستم اینترلاک فشرده راتشکیل میدهد.ژئوگرید تک محوری دارای سفتی خمشی خوب واستحکام بالایی است.

می تواند به طور موثر ساختار خاک را تقویت کند و از جابجایی خاک جلوگیری کند. ژئوگرید تک محوری تا حد زیادی دوام ساختار زیرین را افزایش می دهد و عمر جاده را طولانی می کند. ژئوگرید تک محوری می تواند تا حد زیادی ضخامت پر شدن سنگدانه را کاهش دهد. این یک راه حل مقرون به صرفه برای پروژه های مهندسی عمران و ژئوتکنیک ارائه می دهد.

هدف از ژئوگرید چیست؟

ژئوگریدیک شبکه منعطف است که برای ایجادتوده منسجم تقویت شده درپشت دیوارحائل باتثبیت خاک استفاده می شود.پایداری خاک بستگی زیادی به زاویه اصطکاک آن دارد.زاویه اصطکاک اغلب به عنوان مقاومت برشی خاک شناخته می شود.

تفاوت بین ژئوگریدهای یک طرفه و دو طرفه چیست؟

ژئوگرید دو محوره سازه ای دو جهته با کشش دو طرفه است که خواص مکانیکی یکسانی را در دو جهت، هر دو طولی و عرضی ارائه می دهد. ژئوگرید تک محوری یک ساختار یک طرفه با کشش یک طرفه است که تثبیت را فقط در یک جهت و عمدتاً طولی فراهم می کند.

چه زمانی باید از ژئوگرید استفاده کرد؟

ژئوگریدتقریباًدرهرنوع سخت‌افزاری مورد استفاده قرارمی‌گیردازراهروها گرفته تاپیاده‌روهاتاپاسیوها وهمه چیزدربین آن‌ها.بااین حال،دردیوارهای حائل،به ویژه دیوارهای بالای سه یا چهار فوت ضروری است. ژئوگرید باید هر زمان که بخواهید هارداسکیپ شما دوام بیاورد و از نظر ساختاری سالم بمانید باید اجرا شود.

ژئوسنتتیک

ژئوگریدهابابافتن یابافتن دنده های متقاطع باروزنه های مناسب(فضاهای بازبرای قرارگرفتن دنده ها) تشکیل می شوند.دردرجه اول،ژئوگرید برای کاربردهای تقویتی در انواع مختلف پروژه های ساختمانی استفاده می شود، اما می تواند برای کاربردهای جداسازی نیز استفاده شود.

آنها شبکه‌های باز هستند که به خاک اجازه می‌دهند از طریق روزنه‌ها برخورد کند و این دو ماده به هم متصل می‌شوند تا رفتار ترکیبی ایجاد کنند. تقاضای زیادی برای ژئوگریدها در ساخت و ساز وجود دارد، زیرا آنها در کشش خوب هستند و توانایی بیشتری برای توزیع بار در یک منطقه بزرگ دارند.

ژئوگریدیک ماده ژئوسنتتیک ساخته شده ازپلیمرهااست که برای تقویت خاک پشت دیوارهای حائل استفاده میشود.

ژئوگریدکه درلایه‌های افقی بین رشته‌های دیوارنصب می‌شود وبه داخل خاک پشت دیوارکشیده می‌شود،خاک راتثبیت می‌کندوبنابراین جرم وپایداری سیستم دیوارراافزایش می‌دهد.

تفاوت بین ژئوگرید و ژئوتکستایل چیست؟

ژئوتکستایل ها: عمدتاً برای جداسازی خاک به منظور افزایش زهکشی استفاده می شود. به طور کلی اجازه می دهد تا خاک بسیار کمی از آن عبور کند،

اما به آب اجازه می دهد آزادانه حرکت کند.

ژئوگریدها: عمدتاً برای تقویت خاک استفاده می شودمانع از سفر آب یا خاک نمی شود.

تاثیر ژئوگرید چیست؟

ژئوگرید تقویت کننده بار ترافیکی را در منطقه وسیع تری پخش کرد و به طور موثر فشار را به لایه زیرین فونداسیون زیرین منتقل کرد.یافته های این تحقیق نشان دهنده کاهش تغییرشکل دائمی درلایه زیرین ولایه سطحی به ترتیب حدود(44درصد)و(35.5درصد)است.

چند نوع مختلف ژئوگرید وجود دارد که هر کدام عملکرد خاصی را برای برنامه ای که برای آن استفاده می شود انجام می دهند. درک نقاط قوت مختلف که هر نوع ژئوگرید دارد برای انتخاب ژئوگرید مناسب برای پروژه شما بسیار مهم است.

ژئوگرید تک محوری برای انواع مختلف خاک و شرایط آب و هوایی مناسب است. عملکرد خوبی در جلوگیری از شیب و جاده از رانش زمین و فرونشست دارد. ژئوگرید تک محوری به طور گسترده ای برای تثبیت بستر جاده، بهبود روسازی، تقویت دیوارهای حائل و تکیه گاه پل استفاده می شود.

امکانات ژئوگرید

1-استحکام کششی بالا.

2-تغییر شکل کوچک.

3-مقاومت در برابر خزش خوب

4-مقاومت در برابر آسیب نصب خوب

5-مقاومت دراز مدت خوب در برابر تخریب

6-نصب سریع.

ژئوگرید تک محوری

ژئوگریدتک محوری باهدف خاص تحمل تنش دریک جهت طراحی شده اند.

آنهاباکشش دنده هادرجهت طولی شکل می گیرندواستحکام کششی آنهادر جهت ماشین کشیده می شود.

این بدان معناست که آنهابرای کاربردهای دیواری وشیب مانند دیوارهای حائل،سیستم‌های لاینردفن زباله،خاکریزهای روی خاک‌های نرم وشیب‌های خاکی بسیارتندمناسب هستند.

مزایای استفاده از ژئوگرید

استفاده از ژئوگریدها درانواع کاربردهای ساختمانی مزایای متعددی دارد. آنها می توانند هزینه کل یک پروژه را کاهش دهند زیرا دیافراگم ها با انواع پرکننده کار می کنند که به پیمانکاران اجازه می دهد از خاک های ارزان تر استفاده کنند. ژئوگریدها می توانند سرعت ساخت و ساز را افزایش دهند که می تواند منجر به کاهش هزینه کلی نیز شود. آنها عمق گودبرداری مورد نیاز در بسترهای نامناسب را کاهش می دهند. ژئوگریدها همچنین با تثبیت شیب ها و افزایش مقاومت خاک، ایمنی و دوام بیشتر لرزه ای را فراهم می کنند.

باکاهش نشست دیفرانسیل جاده ها،ژئوگریدهانیازبه تعمیرونگهداری راکاهش داده وعمرجاده های آسفالته راافزایش می دهند.ژئوگریدهادربرابر میکروارگانیسم های خاک،موادشیمیایی،اشعهUVوآسیب های مکانیکی بسیارمقاوم هستند.

بسته به تکنیک هاوموادساخت،ژئوگریدهاحتی می توانند به گونه ای طراحی شوندکه دربرابرخزش زمانی که برای مدت طولانی تحت بارهای زیادقرار می گیرند یادربرابربارهای دینامیکی بالاوکوتاه مدت مقاومت می کنند.مهمترازهمه،استفاده ازژئوگریدهاسازگاربامحیط زیست است.

ژئوگرید برای هر پروژه ساختمانی

آیا برای انتخاب ژئوگرید برای پروژه بعدی خود به کمک نیاز دارید؟

بهترین ژئوگریدها را برای انواع مختلف پروژه های ساختمانی ارائه می دهد. چه در حال ساخت یک دیوار حائل یا تثبیت یک جاده باشید، ژئوگریدها برای هر نوع کاربرد تقویتی بسیار مهم هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *