کاربرد و اهمیت Geonet

Geonet

امروزه پیشرفت‌های فناوری، ساخت و ساز ومهندسی وغیره رشد چشمگیری در ساخت و استفاده از عناصر نوآورانه در هر زمینه ایجاد کرده است.

ژئونت به یکی ازپرکاربردترین برداشت هادراین اصلاحات تبدیل شده است.

این مواد پلیمری تولید شده اندکه استفاده از آنها درزمینه مهندسی ترجیح داده میشود. این مواد نوآورانه ممکن است به عنوان گزینه ای برای تکنیک های معمولی در صنعت ساخت و ساز استفاده شوند. از سوی دیگر، آنها می توانند با این تکنیک های دیگر در واقع مناسب باشند.

محصولات ژئوتکستایل

انواع مختلفی از این محصولات مانند ژئوتکستایل، ژئوگرید، ژئوممبران، ژئوکامپوزیت، پوشش های سفالی ژئوسنتتیک وجود دارد. اما ژئوتکستایل، ژئوگرید و ژئوممبران در میان سایر موارد ارجح ترین هستند. در صورت نیاز به بهبود خواص خاک، محصولات ژئوتکستایل برای این مناطق مناسب است.

به عنوان مثال، ما با استفاده از محصولات ژئوتکستایل در پروژه های ساختمانی و همچنین کارهای جاده ای، کارهای راه آهن، کشاورزی برای کنترل گل و لای، تصفیه زهکشی، رودخانه، کانال ها و کارهای ساحلی مواجه می شویم. از سوی دیگر، ژئوگرید که ساختاری سازگار با محیط زیست دارد، می تواند برای افزایش دوام جاده های آسفالته در فرآیند ساخت مورد استفاده قرار گیرد. و آخرین مورد ژئوممبران است.

این یکی برای آب بندی به خصوص ترجیح داده میشود. اهمیت این محصول در جلوگیری از نشت آب خطرناک ناشی از آلودگی های محیطی است.

چرا باید از geonet استفاده کنیم؟

مناطق استفاده از این محصولات با توجه به محتوای پروژه فعلی متفاوت است. این محصولات دارای اهداف استفاده متنوعی هستند. اگر لازم باشد آنها را توضیح دهیم، اولین هدف جداسازی دو خاک است.

هدف ازجداسازی دو سازه زمینی متنوع،جلوگیری ا دست دادن عملکرد زمین های دانه ای است.

این دو نوع سازه کف می توانند ویژگی های خود را به دلیل تأثیر آلودگی و زمین های ریزدانه از دست بدهند. یکی دیگر از دلایل استفاده از ژئونت، تقویت زمین است. این محصولات به دلیل اثرات اصطکاک و قفل شدن، پتانسیل حمل سیستم فعلی را تقویت می کنند.

زهکشی ژئونت اجازه می دهد تا آب دسترسی در هواپیما جریان یابد و همچنین سازه ها را از نفوذ آب محافظت می کند. به عبارت دیگر با کمک لایه زهکشی ژئونت از بسیاری از ضربه های ناشی از نفوذ آب جلوگیری می شود. علاوه بر این، این محصولات با جلوگیری از از بین رفتن خاک حاصلخیز گیاهی، فرصتی برای جریان آب از سطح ایجاد می کنند. در کنترل فرسایش، این محصولات بسیار مفید هستند.

استفاده ازژئونت برای جلوگیری ازفرسایش

فرسایش مرحله آغاز بیابان زایی است.

باتوجه به تغییرات اقلیمی و تحولات مضر برای اکوسیستم، روزبه روزمناطقی که با بیابان زایی مواجه بوده اند به شدت افزایش یافته است.

به ویژه بیابان زایی ساختار خاک این مناطق را تغییر می دهد.

ازطرفی لایه گیاهی به شدت نازک می شود و به دلیل همه این تحولات، در نهایت آب و هوا بسیار خشن می شود.

صادقانه بگویم، تقریباً 73 درصد از مناطق خشک آفریقا در معرض خطر متوسط یا شدید بیابان زایی قرار دارند. درآسیا 1.4میلیون هکتاربه همین صورت تحت تاثیر قرارگرفته است.

با این حال، این مشکل منحصر به کشورهای در حال توسعه نیست. قاره ای با بیشترین تعداد مناطق خشک به شدت یا نسبتاً بیابانی، آمریکای شمالی با 74 درصد است. پنج کشور در اتحادیه اروپا مشکل بیابان زایی دارند.

مزایای کاربردهای geonet چیست؟

به دلیل ساختارچندمنظوره آن،کاربردهای ژئونت به طور گسترده درسراسرجهان ترجیح داده شده است.

این محصولات به روش‌های متنوعی تولید می‌شوند و با توجه به نیازهای مختلف، گزینه‌های زیادی برای انتخاب مناسب‌ترین آنها وجود دارد. ژئونت ها را می توان در طیف وسیعی از زمینه ها مانند راه سازی، راه های دائمی یا موقت، تعریض جاده ها و آسفالت کاری، ساخت و ساز ساختمان و پی، سدها، حوضچه های مصنوعی و مخازن آب و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

علاوه بر تمام این مزایا،این محصولات نوآورانه را می توان در هر مرحله از ساخت وساز به منظور بهبود طراحی راه،صرفه جویی درآب،کنترل تبخیر،به حداقل رساندن احتمال فرسایش، افزایش دوام سازه هاودوام بیشتر آنهانصب کرد.

موادتشکیل دهنده ژئونت چیست؟

این محصولات نوآورانه و چند منظوره ممکن است از نظر زمینه های استفاده از geonets متفاوت باشد. ژئونت های مبتنی بر پلیمر با توجه به مناطق استفاده از مواد اولیه متنوعی تولید می شوند. همچنین هر از گاهی می توانیم با برخی از ژئونت های ترکیبی مواجه شویم. محصولات ترکیبی با ترکیب بسیاری از گونه های مختلف تولید می شوند. اما به طور کلی می توان از PP (پلی پروپیلن)، PET، PE (پلی استر)، HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا)، LDPE (پلی اتیلن کم چگالی) در تولید ژئونت استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *