اهمیت ژئوسل

چرا استفاده از ژئوسل مهم است؟

اهمیت استفاده از ژئوسل

اهمیت استفاده از ژئوسل به مواردی بستگی دارد؛ سیستم محصور سلولی (ژئوسل) یک ماده تقویت کننده خاک و حفاظت از فرسایش با بافت لانه زنبوری و ساختار سه بعدی است که از آلیاژ پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است. به طور کلی در سطوح شیب‌دار برای جلوگیری از ریزش خاک که ممکن است در اثر آب و باد رخ دهد استفاده می‌شود. دلیل تولید آن در ساختار سوراخ‌دار، زهکشی سریع و فشرده سازی آسان مواد پرکننده است. سلول‌های چسبیده با فناوری جوش اولتراسونیک ویژه در کارخانه به صورت نواری به میدان فرستاده می‌شوند.

کارکرد ژئوسل

یکی از کازکزدهای ژئوسل پر کردن منافذ است. سیستم محصور سازی سلولی ژئوسل با پر کردن منافذ با ساختار لانه زنبوری سه بعدی، راه حل‌های جایگزینی برای مواد ژئوگرید ارائه می‌دهد. ژئوسل با منطق ژئوگرید، وظایف مقاوم سازی ژئوگریدها در زمین و مقاوم سازی دیوارهای حائل را بر عهده می‌‌گیرد. به طور متفاوت، سیستم‌های محصور سلولی با پرکردن پرکننده‌های سلولی کار می‌کنند.

مزایای سیستم محصور سلولی ژئوسل

کاربردهای سیستم‌های محصور سلولی ژئوسل دارای مزایای بسیاری است. ممکن است این مزایا را به شرح زیر فهرست کنیم:

  • این امکان استفاده از مواد پرکننده طبیعی را به جای مواد پرکننده گران قیمت در منطقه کاربرد فراهم می‌کند.
  • علاوه بر مقرون به صرفه بودن، کاهش بیش از 50 درصدی عمق پر شدن را نسبت به روش‌های کلاسیک ایجاد می‌کند.
  • سلول‌های سه بعدی، فشرده سازی مواد پرکننده را تضمین می‌کند، ظرفیت باربری را افزایش می‌دهد و از فروپاشی آن جلوگیری می‌کند.
  • نقش مهمی در افزایش نسبت سختی پرکننده سازه ایفا می‌کند و در نتیجه استحکام می‌یابد.
  • با توجه به ساختار خود، ساختار زهکشی طبیعی را فراهم می‌‌کند و در عین حال از آسیب دیدن مواد پرکننده در اثر جریان‌های هیدرولیکی جلوگیری می‌کند.
اهمیت-استفاده-از-ژئوسل

مناطق استفاده از سیستم محصور سلولی

سیستم‌های محصور سلولی با ظاهر لانه زنبوری طیف وسیعی از کاربردها، از زمین تک لایه جاده، لغزش زمین گرفته تا دیوار حائل چند لایه و موانع محافظ دارند. از آن‌جایی که یک محصول سودمند است، می‌توان از آن در بسیاری از مکان‌ها استفاده کرد.

فهرست مناطق مورد استفاده به شرح زیر است:

  • برای ایجاد یک سکوی حامل در بزرگراه‌ها و راه آهن،
  • برای افزایش ظرفیت باربری،
  • در کانال‌های آبیاری
  • در تثبیت سطح شیبدار،
  • در ساخت دیوار حائل،
  • کنترل فرسایش ژئوسل،
  • برای سبز کردن سطوح شیب‌دار با پر کردن آن‌ها با خاک گیاهی.
اهمیت-استفاده-از-ژئوسل

اگرچه ژئوسل تکنیکی است که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هنوز هم برای مشتریان سوالاتی به وجود می‌آید، سوالات متداولی مانند:

سیستم حبس سلولی چگونه تولید می شود؟

سیستم پرکننده سلولی در ساختار لانه زنبوری سه بعدی با چسباندن نوارهای HDPE با استحکام بالا و خاصیت UV اضافه شده با سیستم صوتی اولتراسونیک تولید می‌شود. محدوده اتصال این نوارها را فاصله جوش ماده می‌گویند. ارتفاع نوار به عنوان ارتفاع سیستم محصور سازی سلولی بیان می‌شود. ژئوسل باید از پلیمرهای درجه یک جهانی مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شود.

ژئوسل چگونه کار می‌کند؟

سیستم سه بعدی سلولی لانه زنبوری دو عملکرد اصلی را انجام می‌دهد. اولین مورد اصلاح خاک‌های ضعیف است. دومین و پرکاربردترین عملکرد سیستم حبس سلولی است. ژئوسل که مواد پرکننده داخلی را به صورت گلدان‌های کوچک درون سلول‌ها حفظ می‌کند، از گم شدن مواد در اثر عواملی مانند آب و باد جلوگیری می‌کند.

چرا استفاده از ژئوسل مهم است؟

ژئوسل از گم شدن مواد توسط عواملی مانند آب و باد جلوگیری می‌کند. این مهم‌ترین فایده آن است. می‌توان از آن برای دو هدف اصلی استفاده کرد: کنترل فرسایش و تقویت زمین.

اطلاعات بیشتر را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.

کاربردهای کنترل فرسایش و محصور کردن
در کاربردهای کنترل فرسایش، نوع سیستم محصور سلولی با در نظر گرفتن شیب، نیروهای وارد بر سیستم و خواص ماده‌ای که باید در ژئوسل پر شود، انتخاب می‌شود. سیستم ژئوسل در برابر فرسایش شدید توسط رواناب سطحی محافظت می‌کند.
تقویت زمین و کاربردهای تقویت
سیستم‌های سلولی برای تشکیل سکوی حامل در بزرگراه‌ها و راه آهن‌ها و افزایش ظرفیت باربری زمین استفاده می‌شود. در کاربردهای تقویت خاک، سیستم محصورسازی سلولی با در نظر گرفتن ویژگی‌های زمین، نوع کاربرد، بارهای ثابت و زنده وارد بر زمین انتخاب می‌شود.  

گروه آرین خاک ایرانیان (ایران ژئوسل)، تنها تولید کننده ژئوسل در ایران است و ژئوسل‌های تولید شده‌ی این گروه، دارای تمامی استانداردهای بین‌المللی هستند.
همچنین این گروه طیف گسترده‌ای از مواد ژئوسل‌ همراه با خدمات را به شما ارائه می‌دهد؛ که شما می‌توانید متناسب با بودجه خود، بهترین کیفیت را همراه با نازل ترین قیمت دریافت کنید.
برای اطلاعات دقیق‌تر و جزئیات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
 
راه‌های ارتباظی:
شماره تلفن: 88005043-021- 0218802886

شماره موبایل: 09120205942-09120585942

آدرس دفتر: تهران، یوسف‌آباد، خیابان جهان‌آرا، خیابان اشک‌شهر، خیابان قدس میرحیدری (27)، پلاک 67، واحد 5، شرکت آرین خاک ایرانیان.

منبع نوشته: https://www.geobera.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *